بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی برای هر بودجه ای! - تکفارس 
بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی برای هر بودجه ای! - تکفارس 

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی برای هر بودجه ای!

کسری نراقی
۱۲ دی ۱۴۰۱ - 22:42
بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی برای هر بودجه ای! - تکفارس 

گوشی گیمینگ شیائومی یکی از انواع گوشی مخصوص بازی است که طی سال‌های اخیر استقبال خوبی در سراسر دنیا از آن صورت گرفته است. با نگاهی به ویژگی‌های این گوشی و نیازهای متقابل کاربران می‌توان دلایل این اقبال را به‌خوبی درک کرد.

با توجه به سن غالب کاربران فاکتورهایی نظیر قیمت رقابتی نسبت به دیگر نمونه‌های گوشی مخصوص بازی از قبیل سامسونگ و جذابیت‌های ظاهری نیز در این مورد نقش ایفا می‌کند.

در این مطلب ضمن معرفی بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی و مقایسه اجمالی آنها با نمونه‌های عرضه شده توسط برند سامسونگ، از ویژگی‌های ساختاری این محصولات با شما گفتگو خواهیم کرد.

با ما تا انتهای متن همراهی کنید.

گوشی گیمینگ شیائومی: تنوع را در فناوری روز دنیا تجربه کنید!

بدون شک نسل حاضر در همه جای دنیا گیمینگ را به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره خود پذیرفته است. لذت مقایسه هر مدل گوشی گیمینگ با سایر مدل‌ها را به هیجان این فعالیت ذهنی و تفریحی اضافه کنید تا دلیل این موضوع را بهتر و بیشتر لمس کنید!

طی دهه اخیر برند چینی شیائومی در رقابتی تنگاتنگ برای تولید محصولات الکترونیکی گیمینگ، برندهای مطرح دنیا نظیر سامسونگ کره‌ای را به مبارزه دعوت کرده است. تنوع گوشی های گیمینگ شیائومی به‌خوبی نشانگر این واقعیت است.

در پروسه بررسی دو فاکتور موثر قیمت گوشی شیائومی و تنوع بی‌سابقه محصولات این برند از نگاه زومیت، از معتبرترین سایت‌های نقد و بررسی گوشی و بازی نکات زیادی آشکار می‌شود. از جمله این نکته مهم که این تنوع در قیمت و مدل‌ها مشترک بوده و توان خرید افراد را برای تهیه محصولات این برند به طیف وسیع‌تری از مردم دنیا گسترش داده است.

بهترین گوشی ‌های گیمینگ شیائومی را بشناسیم!

Xiaomi Black Shark 5 Pro با عملکردی فوق العاده و حافظه رم بسیار پرسرعت عملا بهترین پردازنده پردازنده در اسنپدراگون به ‌حساب می‌آید می‌شود. این گوشی رکورد بنچمارک انتوتو را زده و قوی‌ترین گوشی جهان از دید آنتوتو به‌شمار می‌آید. باتری ۴۶۵۰ میلی‌آمپری و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی، در کنار فناوری خنک کننده مایع که مانع از آسیب شدید گوشی در دمای بالا می‌شود نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این مدل است که در ۲۰۲۲ به‌عنوان بهترین گوشی گیمینگ در این برند شناخته شده است.

Xiaomi Redmi K50 Gaming با طراحی اختصاصی برای گیمرها، سبک، شیک و زیبا و کاملا منطبق با طبع گیمرهاست. برند شیائومی تصویر ۱۲۰ هرتز را برای نمایشگر این مدل مهیا کرده است.

پشتیبانی از HDR10+ و محافظت توسط Corning Gorilla Glass Victus در کنار برخورداری از یک تراشه‌ پردازنده عالی با نام Snapdragon 8 Gen 1 نیز مهم‌ترین فاکتوریست که عملکرد فوق‌العاده‌ این گوشی گیمینگ شیائومی را بهبود بخشیده و آن راموفق به کسب امتیاز حدود ۹۵۰هزار بنچمارک انتوتو نموده است. این گوشی که پیشتاز قیمت در بازار جهانی است به فست شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ وات معروف شیائومی مجهز بوده و باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپری خود را در زمانی کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کامل می‌کند

Xiaomi Black Shark 5 RS مجهز به تراشه‌ی پردازه‌ی معروف و قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ (یا اسنپدراگون +۸۸۸) بوده و از گوشی‌های محبوب و پرطرفدار شیائومی برای گیم به حساب می‌آید.

شیائومی بلک شارک ۵ اراس برخوردار از ترکیب نرم‌افزاری اندروید ۱۲ و Joy UI 12.8 است. این محصول دارای دکمه‌های فیزیکی مخصوص بازی،  بلندگوهای استریو عالی، نمایشگر با رفرش ریت ۱۴۴HZ تصویر و لایتینگ بالا بوده و با عملکردی پایدار از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند.

این گوشی با کمینه قیمت حدود ۴۷۰ یورو در بازارهای انلاین جهانی با توجه به ویژگی‌های ممتازی که داراست محصولی اقتصادی به‌شمار می‌آید.

مقایسه گوشی‌های گیمینگ شیائومی و سامسونگ!

ظهور بازی‌های کامپیوتری و قابل اجرا بر روی کنسول در سال‌های اخیر می‌توانست وقفه‌ای در تولید و عرضه گوشی‌های گیمینگ باشد. اتفاقی که رخ نداد، تا برندهای نامدار تولید کننده این محصولات هم‌چنان به رشد سریع و سرسام‌آور خود در این زمینه ادامه دهند و دنیای هیجان‌انگیر گیمینگ را کماکان در انحصار خود نگه دارند!

ویژگی‌های مشترک و مورد انتظار در این محصولات را می‌توان به‌طور خلاصه در موارد زیر مرور کرد:

بهره مندی از تراشه‌ قدرتمند: هر دو برند سامسونگ و شیائومی از تراشه‌های قوی در گوشی‌های گیمینگ خود استفاده کرده‌اند.

قیمت مناسب: با قدری تفاوت این دو برند آسیایی توانسته‌اند رضایت کاربران را از قیمت‌های ارائه شده بابت این نوع گوشی‌ها جلب و حتی مشتریان خود را افزایش دهند. در این زمینه سامسونگ آمار فروش بالای جهانی در گوشی‌های میان رده را با عملکردی بهتر به خود اختصاص داده است.

نمایشگر باکیفیت و بزرگ: بنابر بررسی‌های آماری صورت گرفته توسط زومیت، ابعاد صفحه نمایش گوشی‌های شیائومی رضایت کاربران و گیمرها را به‌خوبی تامین می‌کند.

شارژدهی بالا: استفاده از انواع گوشی شیائومی برای بازی با موضوع مصرف بالای شارژ و تامین آن گره خورده است. در این مورد می‌توان از تنوع محصولات شیائومی با شارژدهی بالا به‌عنوان برگ برنده این برند یاد کرد.

قدرت نرم‌افزاری: سامسونگ از جهت معرفی فناوری های مدرن و هوشمند گوشی گیمینگ گام‌های بلندی برداشته و خود را به بازارهای جهانی اثبات کرده و از این نظر شیائومی با وجود ارائه تلفن‌های هوشمند مانند Mi MIX Alpha و گوشی هوشمند دوال فولد یک گام از سامسونگ عقب‌تر است.

سیستم خنک‌کننده‌ متناسب و درخور برای تامین پایداری عملکرد پردازنده: این عمل در گوشی گیمینگ شیائومی با وجود گیم‌توربو (علاوه بر امکانات گیم‌لانچر که در سامسونگ وجود دارد) به‌خوبی اجرا شده و همزمان امکان خنک نگه داشتن دستگاه را فراهم می‌کند. آن هم در حالی که پیام‌ها قابل پاسخگویی بوده و اسپیکر یا هندزفری نیز فعال است. بنابراین شیائومی از این جهت پیشتاز است.

امکانات نرم‌افزاری لازم جهت اجرای راحت و قوی بازی: نرم‌افزاهای مدرن قلب بازی‌های جدید محسوب شده و با تپش آنها گیمرها لذت بازی را بهتر احساس می‌کنند. شیائومی و به تبع آن سامسونگ در این زمینه امکانات وسیعی را برای کاربران خود در این زمینه فراهم کرده‌اند.

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی برای هر بودجه ای! - تکفارس 

سامسونگ یا شیائومی: برنده جنگ تراشه‌ها کدام است؟

گوشی‌های جدید سامسونگ در ایالات متحده با تراشه Qualcomm Snapdragon، از سریع‌ترین نمونه‌های موجود عرضه می‌شوند. هرچند در نسخه‌های جهانی اغلب از پردازنده Exynos استفاده می‌شود.

تراشه‌های اگزینوس تولیدی توسط سامسونگ نیز گرچه پایداری اسنپدراگون‌ را ندارند، اما برای تامین انرژی گوشی‌ گیمینگ به خوبی عمل می‌کنند. اما برای استفاده تخصصی جهت گیم، کماکان گوشی با جدیدترین پردازنده Exynos یعنی Exynos 2200 بهترین گزینه خواهد بود.

ضمنا نصب این تراشه خاص روی نسخه گلوبال سری “S22” با فناوری ساخت ۴ نانومتری‌، دلیل اصلی سرعت زیاد آن به‌شمار می‌آید. دلیلی که این چیپست را نسبت به تراشه‌های دیگر با حجم کمتر و سرعت بیشتر برتری داده است.

شیائومی از جهت عرضه گوشی‌های مخصوص بازی شهرت جهانی دارد. این موضوع علاوه بر قیمت و ساختار فیزیکی و ظاهری این محصولات، به تراشه‌های قوی و پردازنده به‌کار رفته در این محصولات مربوط می‌شود. از این جهت سری‌های مختلف گوشی عرضه شده توسط شیائومی محصولاتی با توان پردازش و تراشه‌های به‌کار رفته متنوع هستند.

از بهترین‌های این محصولات در زمینه گیمینگ می‌توان به سری بلک شارک (با محصولاتی نظیر گوشی‌های RedMagic و Asus ROG با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱) و سری پوکو (با تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در کنار یک تراشه خنک کننده مایع با فناوریLiquidCool 3.0) در این برند اشاره کرد. محصول اخیر به‌ویژه برای افرادی که خرید گوشی با قیمت کمتر را در نظر دارند بسیار مناسب است.

سخن آخر

علاقه‌مندان به گیم و گیمینگ، بی‌شک بخش مهمی از تجربه زیبایی و هیجان این بازی‌ها را مدیون تلاش موفق برندهایی هستند که تازه‌های تکنولوژی روز دنیا را در قالب گوشی‌های همراه ویژه گیمینگ عرضه می‌کنند.

سامسونگ، شیائومی به‌عنوان نام‌هایی شناخته شده در این عرصه مطرح هستند. محصولات گوشی مخصوص بازی تولید این برندها را همراه با اطلاعات جانبی بیشتر، می‌توانید از طریق زومیت و نیز بررسی‌ها و نظرات کاربرانی که چنین محصولاتی را تجربه کرده‌اند بشناسید!

 لذت یک بازی بی‌وقفه، باکیفیت و پرهیجان را با گوشی‌های گیمینگ شیائومی و سامسونگ تجربه کنید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید