پیش بینی قیمت بیتکوین در سال ۲۰۲۳: از ۲۵۰ هزار دلار تا ۵ هزار دلار - تکفارس 
پیش بینی قیمت بیتکوین در سال ۲۰۲۳: از ۲۵۰ هزار دلار تا ۵ هزار دلار - تکفارس 

پیش بینی قیمت بیتکوین در سال ۲۰۲۳: از ۲۵۰ هزار دلار تا ۵ هزار دلار

افشین نوری
۱۲ دی ۱۴۰۱ - 20:12
بیت کوین

در حالیکه سال ۲۰۲۲ سال بسیار بدی برای بازار رمزارزها بود، پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه یابد. 

بازار رمزارزها بعد از روزهای خوشی که داشت حالا با رکود سنگینی مواجه شده است و گفته می‌شود ۱ تریلیون دلار از این بازار خارج شده است.‌ بیتکوین شاخص‌ترین ارز این بازار نیز با افت شدید قیمت مواجه شده و در حالیکه قیمت آن در سال ۲۰۲۲ به رقم بی‌سابقه ۶۸ هزار دلار رسید حالا کارشناسان می‌گویند که قیمت آن در سال ۲۰۲۳ احتمالا به ۵ هزار دلار سقوط خواهد کرد. 

اگر به خاطر بیاورید، بیتکوین سال ۲۰۲۲ را با قیمت ۴۸ هزار دلار شروع کرد و سپس تا ۶۸ هزار دلار بالا رفت، اما چند ماه بعد با کاهش شدید قیمت مواجه شد و حالا امیدی به بازگشت قیمت آن به رقم‌های بالاتر وجود ندارد.  

در طول یکسال گذشته اتفاقات زیادی در دنیای رمزارز افتاد. ما در ماه می ۲۰۲۲ شاهد سقوط وحشتناک قیمت ارزهای دیجیتال TerraUSD و Luna بودیم. این اتفاق به‌صورت دمینووار برای سایر ارزها نیز اتفاق افتاد. در ادامه، صرافی‌های زیادی اعلام ورشکستگی کرد و در همین اواخر نیز صرافی مشهور FTX ورشکستگی خود را اعلام کرد و حالا این صرافی با یک شکایت بزرگ در دادگاه روبه‌روست.  

قیمت بیتکوین هم‌اکنون در حول و حوش ۱۶ هزار و ۱۷ هزار دلار در حال نوسان است و هنوز کسی نمی‌داند که سرنوست این رمز ارز در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد شد. در همین رابطه، کارشناسان مختلفی پیش‌بینی‌های خودشان را کرده‌اند که در ادامه به آن‌ها‌ می‌پردازیم. 

یکی از میلیاردرهای دنیا به نام ‌تیم دراپر، نظر خوشبینانه‌ای نسبت به آینده بیتکوین دارد. او پیش‌بینی کرده است که قیمت این رمز ارز در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۴۰۰ درصدی له ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. دراپر معتقد است‌که وضعیت بیتکوین در سال ۲۰۲۴ حتی بهتر از ۲۰۲۳ خواهد بود. 

اما کارشناس دیگری به نام اریک روبرتسن معتقد است قیمت بیتکوین تا ۵۰۰۰ دلار کاهش خواهد یافت و به عبارتی حدود ۷۰ درصد دیگر از قیمت فعلی‌اش پایین‌تر خواهد رفت. یک تحلیلگر دیگر به نام مارک موبیوس نیز گفته است که در سال ۲۰۲۳ قیمت بیتکوین تا ۱۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت. 

اما کارول الکساندر پروفسور دانشگاه ساسکس پیش‌بینی کرده است که قیمت بیتکوین ابتدا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ تا ۱۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت، اما در سه ماهه سوم و ‌چهارم برخواهد گشت و تا ۵۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت. 

در هر حال، هنوز هیچ کسی نمی‌داند که روند قیمت بیتکوین و کل بازار رمزارز در سال ۲۰۲۳ به کدام سمت‌وسو خواهد بود. نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا امیدی به بازگشت بازار ارزهای دیجیتال دارید؟

منبع: Techdpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید