تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۱ دی: خرید کمپانی NeXT توسط اپل - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۱ دی: خرید کمپانی NeXT توسط اپل - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۱ دی: خرید کمپانی NeXT توسط اپل

افشین نوری
۱۱ دی ۱۴۰۱ - 12:43
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۱ دی: خرید کمپانی NeXT توسط اپل - تکفارس 

اواخر سال ۱۹۹۶ میلادی بود که اپل رسماً اعلام کرد شرکت NeXT را به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است. اما این خرید باعث شد تا استیو جابز پس از یک دهه دوری از اپل دوباره به این شرکت بازگردد.

قبل از خرید NeXT توسط اپل، یکی از شروط اصلی سهام‌داران اپل برای خرید این شرکت، بازگشت استیو جابز بود. این موضوع باعث شد تا گیل آملیو، مدیرعامل وقت اپل بگوید «من شرکت NeXT را نمی‌خرم، من در واقع استیو جابز را می‌خرم.»

همانطور که احتمالا می‌دانید در سال ۱۹۸۵ میلادی استیو جابز پس از اجرای یک کودتای نافرجام در هیات مدیره اپل، از این شرکت اخراج شد. او پس از این اتفاقات یک استارتاپ جدید به نام NeXT راه‌اندازی کرد. ده سال بعد از این ماجرا، اپل شرکت NeXT را به منظور دسترسی به سیستم عامل NeXTSTEP خریداری کرد تا از آن به عنوان پایه‌ای برای سیستم عامل Mac OS X خود استفاده کند.

جابز بعد از بازگشت دوباره خود به اپل، ابتدا به عنوان یک مشاور فعال بود، اما فقط ۹ ماه لازم بود تا او به عنوان مدیرعامل موقت اپل جایگزین آملیو شود و در نهایت عنوان موقت از کنار اسم او برداشته شد و او تا سال ۲۰۱۱ مدیرعامل اپل باقی ماند.

شاید بدون خرید NeXT، سرنوشت اپل بسیار متفاوت از آن چیزی بود که الان می بینیم و همه اینها مدیون بازگشت دوباره جابز به اپل بود تا ما شاهد معرفی دستگاه‌هایی مثل آی‌پاد، آیفون و آی‌پد باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید