فریلنسر موفق چه ویژگی هایی دارد؟ - تکفارس 
فریلنسر موفق چه ویژگی هایی دارد؟ - تکفارس 

فریلنسر موفق چه ویژگی هایی دارد؟

سپهر بندزر
۱۶ دی ۱۴۰۱ - 12:26
فریلنسر

در جهان امروز، بسیاری از افراد شاغل علاقه‌ای به کار در ساختمان‌های بزرگ و محیط‌های پر اضطراب ندارند و می‌خواهند با در دست گرفتن سکان شغل خود وارد سبک زندگی انعطاف پذیرتری مانند فریلنسر شوند و به رئیس خودشان تبدیل شوند.

اگرچه فریلنسر بودن برای برخی افراد تنها در ایده عالی به نظر می‌رسد، اما در کنار مهارت‌های تخصصی و اصلی باید مهارت‌هایی را بیاموزید که به طور فزاینده‌ای در چنین حوزه‌ای از تخصص مورد استفاده قرار می‌گیرند و با بهبود عملکرد در هر شاخه به نتیجه بهتری در فرایند کار خود خواهید رسید.

خودآموزی

یکی از مهم ترین مهارت‌هایی که فریلنسر موفق باید آنرا بهبود دهد، مهارت خودآموزی است. بسیاری از کارکنان در محیط‌های دولتی و خصوصی از آموزش‌های محیط کار و همکاران خود استفاده می‌کنند تا در صورت مواجه شدن با موضوعات پیشرفته‌تر و جدیدتر آنها را به سرعت فرا بگیرند.

در سمتی دیگر، فریلنسرها به شکل شخصی کار می‌کنند، به کسی اتکا نمی‌کنند و باید با خودانگیزشی اطلاعات جدید را بیاموزند و مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

فریلنسر

چنین اقدامی به تنظیم زمان و تلاش‌های شخصی بر می‌گردد تا فریلنسر بتواند در فرایند عادی توسعه قرار بگیرد و اطلاعات جدید را بیاموزد. یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که هر فریلسنری باید به آن پاسخ دهد این است که سراغ چه موضوعاتی بروم ؟.

شما می‌توانید بر مبنای نیازهای شخصی خود، مهارت‌های تکمیلی و هر موضوعی که می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت عملکرد شما در فرایند کار داشته باشد را مطالعه کنید. کتاب، ویدیوهای آموزشی، خرید و شرکت در کلاس‌های آنلاین و اشتراک گذاری نظر و پرسش‌های خود با سایر فریلسنر‌ها می‌تواند مسیر شما را برای تبدیل شدن به فریلنسر موفق هموار کند.

ویژگی فریلنسر موفق: مدیریت زمان

در حالیکه با تخصص فریلنسری از ساعت‌های پشت سر هم در مکان‍های دولتی و خصوص دور می‌‌مانید، اما همچنین باعث موکول کردن پروژه‌ها و هدف‌های مشخص شده نیز می‌شود. به عنوان نمونه، قصد دارید انجام پروژه‌ای را به تعویق بیندازید و فکر می‌کنید که می‌توانید بعدا آنرا به اتمام برسانید، اما پس از چند روز به یکباره با مشکل جدیدی مواجه می‌شوید که ممکن است رسما روند کار شما را با اختلال مواجه کند و پروژه ناتمام بماند.

برنامه‌های مدیریت زمان، یک روش عالی برای دوری از اتلاف وقت هستند و برنامه ریزی برای انجام پروژه‌ها از طریق چنین برنامه‌هایی می‌تواند به شما کمک کند. هرچقدر انضباط را در فرایند کار خود رعایت کنید، می‌توانید بیشتر از ساعت‌های باارزش خود استفاده کنید و انحرافات و حواس پرتی‌ها خللی در کار شما ایجاد نمی‌کنند.

استدلال منطقی

فریلنسر

در اکثر اوقات، فریلنسر‌ها با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که باید اقدمات و حرکات خود را توجیه کنند. در بعضی حالات مشتری می‌خواهد بداند که چرا در انجام پروژه او به رویکرد خاص و متفاوتی دستیافته اید و اینکه چرا هزینه صورتحساب‌های این ماه نسبت به قبل افزایش یافته اند.

اگر توانایی استدلال منطقی را ندارید و نمی‌توانید با ذکر دلیل تغییرات مشتری‌های خود را قانع کنید، ممکن است مشتریان اندکی به تخصص شما در زمینه مورد نظر شک کنند و شاید دیگر با شما همکاری نکنند.

ایده مطلوبی است که برای استدلال منطقی بهتر با سایر فریلنسرها و افرادیکه در قانع کردن مشتری می‌توانند عالی ظاهر شوند ارتباط برقرار کنیم و از تجارب آنها برای بهبود عملکرد خود استفاده کنیم.

سریع فکر کردن

استدلال منطقی و فکر کردن با سرعت بیشتر به یکدیگر پیوند خورده اند. این دو جز جدایی ناپذیر نه تنها می‌توانند در برقراری ارتباط با مشتری کاربردی باشند، بلکه سرعت کار شما را نیز افزایش می‌دهند. هرچقدر که سریعتر و درست‌تر فکر کنید و تصمیم بگیرید، بیشتر از زمان باقی مانده خود استفاده خواهید کرد و پروژه‌ها به سرعت به پایان خواهند رسید.

به یاد داشته باشید که پروژه هرچه سریعتر به پایان برسد، مشتری باید هزینه کمتری بپردازد. از اینرو، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هزینه دریافتی از هر مشتری را بر مبنای هر پروژه در نظر بگیرید نه ساعت. به علاوه، اتمام پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن همواره به عنوان نقطه قوت فریلنسر شناخته نمی‌شود و ممکن است در پروژه مشکلاتی وجود داشته باشد که بعدها از طرف مشتری پیدا شود.

ویژگی فریلنسر موفق: حل مسئله

شغل شما به عنوان فریلنسر، فهمیدن، درک کردن، توضیح دادن و حل مشکلات مشتری است. در اکثر مواقع باید مشکلات را ریشه یابی کنید و در نظر بگیرید که چه مسائلی باید حل شوند. چنین مهارتی شما را از سایر فریلنسرها متمایز می‌کند و کمک می‌کند تا به عنوان متخصص در زمینه خود به فعالیت بپردازید.

پذیرش انتقاد

فریلنسر

در کنار خودآموزی که جایگاه مهمی در پرورش فریلنسر موفق دارد، بعضی از دروس در قالب نقد و انتقاد در سر راه شما سبز می‌شوند که اگرچه برای بسیاری ناخوشایند هستند، اما پذیرش آنها در بهبود و پیشرفت عملکرد فریلنسر‌ها نیز بی تاثیر نیست.

تحقیق کم، عدم تنظیم زمان کافی برای پروژه، عدم پیروی از الگو و استایل مشخص و در کل کم کاری باعث بروز مشکلاتی در شغل می‌شود که در بعضی اوقات مشتری را به ستوه می‌آورد و باید در کمترین زمان ممکن حل شود.

در این بین، در تشخیص انتقاد سازنده و تخریبگر نیز اطمینان حاصل کنید. انتقادات سازنده در قالب گفته یا پیامی رسمی، خاص و پیشنهادی به شما وارد می‌شوند، درحالیکه انتقادات تخریبگر حاوی پیامی نامناسب، غیر حرفه ای و پر از تیکه و کنایه هستند که می‌تواند ذهن شما را تا چند روز و حتی چند هفته به خود مشغول کند.

تطبیق پذیری

تطبیق پذیری یکی از ویژگی‌های حیاتی برای فریلنسر ها است و می‌تواند آنها را در موقعیت‌های سخت و شرایط مختلف مانند رکود و فشار اقتصادی یاری کند. بسیاری از فروشگاه‌های مد و لباس و حتی کمپانی‌های توریستی و گردشگری به دلیل ویروس کورونا بخش اعظمی از درآمد خود را از دست دادند، اما بااین وجود، تجارت الکترونیک بیش از پیش مورد استقبال مردم قرار گرفت و پیشرفت کرد.

نکته مورد نظر در رابطه تطبیق پذیری، یافتن منبع درآمد جدید و سوق دادن کسب و کار خود به آن سمت است. همچنین، تغییر تخصص شخصی در زمینه‌ای از صنعت که در حال حاضر در آن فعالیت می‌کنید، به صنعتی که به سرعت در حال پیشرفت است می تواند برای شما پرسودتر و بهتر باشد.

ویژگی فریلنسر موفق: ریسک پذیری بالا

فریلنسر

مفهوم ریسک برای فریلنسرهای فعال جدید نیست و اگر با مشتری خود قرار داد طولانی مدتی امضا نکرده اید با چالش‌های مختلفی در ثبات اقتصادی روبرو خواهید شد. ممکن است در برخی ماه ها با طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها سرگرم شوید، درحالیکه بعضی اوقات عرصه بر فریلنسرها تنگ می‌شود و برای یافتن یک پروژه خود را به آب و آتش می‌زنید.

به علاوه، مزایایی مانند مرخصی با حقوق و سفر نیز از مواردی هستند که فریلنسرها باید آنرا در نظر بگیرند.

ویژگی فریلنسر موفق: سواد مالی

یکی از عواملی که نشان می‌دهد برای فریلنسر شدن آماده نیستید یا در زمینه اقتصادی به خوبی عمل نمیکنید این است که درک خوبی از مفاهیم اساسی مالی و اقتصادی مانند مالیات، بودجه، تورم، استهلاک ارزش زمانی پول و غیره ندارید.

به عنوان صاحب شغل خود، باید سوابق درآمد، مخارج، اهداف، حساب ها، مالیات، استهلاک بر تجهیزات مورد استفاده، ارزش زمانی پول و موارد دیگر را بشناسید و بسنجید. بدون چنین اطلاعاتی، نمی‌توانید بفهمید که آیا پیشرفت شما چشمگیر است یا شرایط برای شما دشوار خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.