متا شرکت هلندی Luxexcel را خریداری کرد - تکفارس 
متا شرکت هلندی Luxexcel را خریداری کرد - تکفارس 

متا شرکت هلندی Luxexcel را خریداری کرد

مهدی حلوائی
۱۰ دی ۱۴۰۱ - 11:11
متا

وب‌سایت TechCrunch ساعاتی پیش از تصاحب شرکت هلندی Luxexcel توسط متا خبر داده بود و حالا متا رسماً این خبر را تایید کرده است. Luxexcel در زمینه‌ی پرینت ۳ بعدی لنز برای عینک‌های هوشمند فعالیت داشته و قرار است تا در این زمینه با متا همکاری کند.

در حال حاضر هنوز جزئیات مالی قرارداد متا و Luxexcel اعلام نشده اما اندرو بازورث (Andrew Bosworth)، مدیر ارشد فنی متا، اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که نیمی از سرمایه‌ی بخش ریلتی لبز (Reality Labs) این شرکت صرف ساخت محصولات واقعیت مجازی و نیم دیگر آن نیز صرف ساخت محصولات واقعیت افزوده می‌شود.

شرکت Luxexcel، که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است، توانسته تا فناوری واقعیت افزوده را از طریق ترکیب المان‌های مورد نیاز به لنزهایی مانند لنز پروژکتورها اضافه کند. این شرکت در سال ۲۰۲۱ با WaveOptics، که عینک هوشمند اسنپ را طراحی کرده است، قرارداد همکاری امضا کرد.

هرچند که متا سخت در حال تلاش برای ساخت عینک واقعیت افزوده‌ی خود است اما احتمالاً تا معرفی این محصول فاصله‌ی زیادی داریم. اندرو بازورث نیز با اشاره به این موضوع اعلام کرده که متا برای ساخت عینک واقعیت افزوده‌ی سبک، باریک و قدرتمند خود به چندین سال زمان نیاز خواهد داشت. گفته می‌شود که اولین مدل از این محصول تنها در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و کاربران عادی تنها به نسخه‌های بعدی آن دسترسی خواهند داشت.

متا در سال ۲۰۲۱ نیز با شرکت ری بن همکاری و عینک ری بن استوریز (Ray-Ban Stories) را تولید کرده بود. این عینک هوشمند دارای چند دوربین، اسپیکر و میکروفون می‌باشد اما خبری از نمایشگر داخلی در آن نیست. از این رو انتظار می‌رود که همکاری متا با Luxexcel به ساخت محصولی با این ویژگی منجر شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید