نسخه جدید ویندوز ۱۱ برای استفاده روی دستگاه‌های تاشو در راه است - تکفارس 
نسخه جدید ویندوز ۱۱ برای استفاده روی دستگاه‌های تاشو در راه است - تکفارس 

نسخه جدید ویندوز ۱۱ برای استفاده روی دستگاه‌های تاشو در راه است

افشین نوری
۱۰ دی ۱۴۰۱ - 07:02
ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

در حالیکه بیش از یکسال از عرضه ویندوز ۱۱ می‌گذرد، مایکروسافت به‌طور پیوسته در حال بهبود این سیستم‌عامل است و حالا این شرکت می‌خواهد ویندوز ۱۱ را با همه دستگاه‌ها سازگار کند‌. به این ترتیب، امکان استفاده از این سیستم‌عامل علاوه بر کامپیوترها روی تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو وجود خواهد داشت. 

ردموندی‌ها تاکنون قابلیت‌های زیادی برای بهبود تجربه کاربری ویندوز ۱۱ ارائه کرده‌اند و هدف بعدی این شرکت آن است که امکان استفاده از سیستم‌عامل جدید خود را برای کاربران همه دستگاه‌ها فراهم کند. این کار نیازمند آن است که نسخه‌های جدیدی از ویندوز ۱۱ ارائه شود که برای مثال سازگار با تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های تاشو باشند. ما این روزها شاهد معرفی لپ‌تاپ‌‌های تاشو مثل لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک ۱۷ فولد به بازار هستیم که نمایشگر آن‌ها قابلیت خم شدن از وسط را دارند. بنابراین برای استفاده از ویندوز ۱۱ روی این دستگاه‌ها لازم است در رابط کاربری این سیستم‌عامل تغییراتی ایجاد شود.

مایکروسافت سال گذشته گفته بود که در حال توسعه سیستم‌عاملی به نام‌ ویندوز ۱۰X است که برای دستگاه‌های تاشدتی و رول‌شدنی قابل استفاده خواهد بود‌. این سیستم عامل احتمالا هنوز در حال توسعه است و ممکن است در سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه آن باشیم. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد بی‌سابقه دستگاه‌های تاشو در بازار خواهیم بود و بنابراین لازم است که فکری برای سیستم‌عامل آن‌ها بشود. ‌

نسخه‌های جدید ویندوز ۱ جهت سازگاری با دستگاه‌های تاشو‌ بایستی رابط کاربری و قابلیت‌های متفاوتی داشته باشند تا کاملا بتوانند نیازهای کاربر را برطرف کنند. برای مثال در تبلت‌ها لازم است که قابلیت‌های لمسی این سیستم عامل توسعه یابند یا در نمایشگر تاشو قابلیت‌های مالتی‌تسکینک آن ارتقا یابند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ سه آپدیت جدید برای ویندوز ۱۱ ارائه خواهد کرد که اولین آن‌ها آپدیت Moment 3 خواهد بود و احتمالا در ماه ژوئن عرضه خواهد شد. این آپدیت به احتمال زیاد شامل قابلیت‌های جدیدی برای دستگاه‌های تاشو خواهد بود. در ادامه، آپدیت ۲۳H2 را خواهیم داشت که احتمالا در پاییز ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و قابلیت‌های مالتی‌تسکینگ ویندوز ۱۱ را بهبود خواهد بخشید. 

در هر حال باید ببینیم مایکروسافت برای سازگار کردن ویندوز ۱۱ با دستگاه‌های تاشو چه فکرهای در سر دارد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید