اطلاعات تازه ای در خصوص تراشه دسکتاپ کوالکام فاش شد - تکفارس 
اطلاعات تازه ای در خصوص تراشه دسکتاپ کوالکام فاش شد - تکفارس 

اطلاعات تازه ای در خصوص تراشه دسکتاپ کوالکام فاش شد

مهدی حلوائی
۹ دی ۱۴۰۱ - 18:30
کوالکام

حدود یک ماه پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد کوالکام تراشه‌ی قدرتمندی با نام رمز Hamoa را برای پلتفرم دسکتاپ در دست ساخت دارد که دارای ۱۲ هسته بوده و در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شود. حالا اطلاعات جدیدی از این تراشه فاش شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

گزارش منتشرشده‌ی جدید، استفاده‌ی تراشه‌ی دسکتاپ کوالکام از ۱۲ هسته را تایید می‌کند اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که ترکیب هسته‌های این تراشه به چه شکل خواهد بود. گزارش‌های قبلی به استفاده‌ی این تراشه از ۸ هسته‌ی قدرتمند و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف اشاره داشته‌اند.

تراشه کوالکام

گزارش امروز همچنین به عرضه‌ی تراشه‌ی یادشده در دو نسخه‌ با شماره مدل‌های SC8380X و SC8380XP اشاره داشته است. با توجه به این موضوع، به‌نظر می‌رسد که تراشه‌ی Hamoa جانشین اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ خواهد بود چرا که شماره مدل این پردازنده SC8280 می‌باشد. گفته مس‌شود که Hamoa به مودم ۵G اسنپدراگون X65 نیز مجهز شده است.

تراشه‌ی دسکتاپ کوالکام از استاندارد جدید UFS 4.0 برای اتصال حافظه‌ی فلش استفاده خواهد کرد و از این رو سرعت انتقال آن بالا و عملکرد آن سریع‌ خواهد بود. با توجه به اطلاعات منتشرشده می‌توان گفت که این تراشه بیشتر به پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند شباهت خواهد داشت. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که کوالکام در بازار تراشه‌های دسکتاپ نیز موفق خواهد بود یا خیر.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید