آمازون ارسال بسته‌های کالا از طریق پهپاد را آغاز کرد - تکفارس 
آمازون ارسال بسته‌های کالا از طریق پهپاد را آغاز کرد - تکفارس 

آمازون ارسال بسته‌های کالا از طریق پهپاد را آغاز کرد

افشین نوری
۹ دی ۱۴۰۱ - 07:07
آمازون ارسال بسته‌های کالا از طریق پهپاد را آغاز کرد - تکفارس 

آمازون از امروز شروع به ارسال بسته‌های کالا از طریق پهپاد کرده و قرار است در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح آن را به‌طور گسترده در همه شهرهای آمریکا اجرا کند‌.

آمازون از مدت‌ها قبل در حال تست پهپادهای خودکار برای ارسال بسته‌هاست و این برنامه ابتدا از کالیفرنیا و تگزاس شروع شد و حالا قرار است ظرف چند ماه آینده به‌طور رسمی عملیاتی شود و در همه شهرها امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. 

 آمازون روش ارسال کالاهای خریداری شده توسط مشتریان از طریق پهپاد را در شهرهای لاکفیلد کالیفرنیا و کالج استیشن تگزاس تست کرده که کاملا موفقیت آمیز بوده است.  

شهر لاکفیلد یک شهر کوچک با ۳۵۰۰ نفر جمعیت در اطراف کالیفرنیا است که‌ جمعیت پراکنده آن می‌توانست محک خوبی برای اثبات کارایی برنامه آمازون برای ارسال کالاها از طریق پهپاد باشد‌. شهر کالج استیشن نیز یک شهر متوسط با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت بود که کمی بزرگتر از لاکفیلد بود و از نظر شهری می‌توانست گزینه مناسبی برای تست برنامه آمازون باشد. 

آمازون گفته است که همه مشتریان پرایم این شرکت می‌توانند از مزیت‌های ارسال کالاها از طریق پهپاد بهره ببرند و هدف ما ارسال سالم و‌ مطمئن این کالاها به دست مشتریان است. ارسال پهپادی کالاها فقط در طول روز انجام‌ می‌شود و همه ‌مجوزهای آن توسط آمازون دریافت شده است. طبق برنامه‌ریزی آمازون، قرار است حداقل ۴۰۰۰ پرواز در هر ماه در هر منطقه انجام بگیرد و همه کالاها در عرض کمتر از یکساعت در محیط اطراف منزل‌ مشتریان به دست‌شان خواهد رسید.

آمازون اسم این پهپادها را Amazon Prime Air گذاشته است و در پنج روز هفته آماده خدت‌رسانی به مشتریان هستند. حالا باید ببینیم‌ که میزان استقبال مشتریان از این برنامه ‌چقدر خواهد بود. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.