فروش کارت گرافیک به کمترین حد از سال ۲۰۰۵ رسید - تکفارس 
فروش کارت گرافیک به کمترین حد از سال ۲۰۰۵ رسید - تکفارس 

فروش کارت گرافیک به کمترین حد از سال ۲۰۰۵ رسید

مهدی حلوائی
۸ دی ۱۴۰۱ - 19:30
فروش کارت گرافیک به کمترین حد از سال ۲۰۰۵ رسید - تکفارس 

بر اساس گزارش جان پدی (Jon Peddie)، میزان فروش کارت گرافیک در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ به کمترین حد از سال ۲۰۰۵ رسیده است. این در حالی است که برنامه کار از راه دور در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ منجر به افزایش فروش این محصولات شده بود.

شرکت‌های انویدیا، ای ام دی و اینتل در مجموع ۶.۹ میلیون کارت گرافیک را در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری به فروش رساندند که افت سالانه‌ی ۴۷ درصدی آن را نشان ‌می‌دهد. برای مقایسه، میزان فروش کارت گرافیک در سال ۲۰۰۸ نیز در پی فروپاشی اقتصادی، کاهشی ۴۶ درصدی داشت.

میزان فروش کارت گرافیک

شرکت ای ام دی با کاهش ۷۴ درصدی میزان فروش کارت‌های خود نسبت به سال قبل، بیشترین ضرر را تجربه کرده و انویدیا نیز از این نظر با افتی ۴۰ درصدی مواجه بوده است. ظاهراً علاوه بر کاهش میزان تقاضا در دوران پساکرونا، تغییر الگوریتم اتریوم و در نتیجه‌ افت میزان استخراج رمزارز نیز دلیل اصلی نبود تقاضا برای این محصولات می‌باشد.

در حال حاضر شرکت‌های انویدیا، ای ام دی و اینتل به ترتیب ۸۶، ۱۰ و ۴ درصد از سهم بازار کارت‌های گرافیک را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین، انویدیا با رشدی ۱۰.۲ درصدی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ به آمار یادشده دست پیدا کرده و ای ام دی نیز افتی ۵۲ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

به‌طور کلی آمار فروش کارت‌های گرافیک در دو دهه‌ی اخیر با افتی تدریجی روبه‌رو بوده چرا که تراشه‌های گرافیکی مخصوص لپ تاپ در این مدت، قدرتمندتر شده و نیاز بسیاری از کاربران را رفع کرده‌اند. در واقع بیشترین فروش بازار کارت‌های گرافیک در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به کارت‌ها و تراشه‌های گرافیکی مخصوص لپ تاپ تعلق داشته است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید