شایعه: دوربین تله فوتو شیائومی ۱۳ اولترا همه را شگفت زده خواهد کرد - تکفارس 
شایعه: دوربین تله فوتو شیائومی ۱۳ اولترا همه را شگفت زده خواهد کرد - تکفارس 

شایعه: دوربین تله فوتو شیائومی ۱۳ اولترا همه را شگفت زده خواهد کرد

افشین نوری
۸ دی ۱۴۰۱ - 06:42
شیائومی 13 اولترا

طبق اطلاعات امروز، شیائومی ۱۳ اولترا قرار است مجهز به دوربینی با قابلیت عکاسی تله‌فوتو شود که این دوربین به‌راستی برازنده‌ی نام اولترای آن خواهد بود و هیچ رقیبی برای آن در بازار وجود نخواهد داشت‌. این دوربین تله‌فوتو ظاهرا از نوع پریسکوپ خواهد بود و حتی سامسونگ نیز حرفی برای گفتن در مقابل آن را نخواهد داشت. ‌

این اطلاعات را یک افشاگر به نام Kartikey Singh فاش کرده و گفته است که دوربین تله‌فوتو شیائومی ۱۳ اولترا همه را شوکه خواهد کرد و باعث خواهد شد همگان انگشت به دهان بمانند. دوربین‌های پریسکوپ به خاطر فناوری پیشرفته‌ای که دارند معمولا روی اکثر گوشی‌ها ارائه نمی‌شود و فقط تعداد معدودی از گوشی‌ها به آن مجهز هستند. این دوربین، زوم‌های فوق‌العاده‌ای با کیفیت تصاویر بسیار عالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این فناوری، در سال ۲۰۱۷ توسط اوپو معرفی شد و سپس در سال ۲۰۱۹ روی گوشی‌های هواوی P30 پرو مورد استفاده قرار گرفت و‌همانطور که گفته شد بزرگترین مزیت آن ارائه زوم‌های اپتیکال بسیار بالا برای عکاسی و فیلمبرداری از اشیاست.

در حال حاضر، سامسونگ دست برتر را در این بخش دارد و بهترین دوربین‌های تله‌فوتو‌ پریسکوپ را روی گوشی‌های پرچمدار خود ارائه کرده است. اما این شرکت به خاطر بی‌رقیب بودن در این بخش، متاسفانه هر سال از سخت‌افزارهای تکراری استفاده می‌کند و حالا شیائومی می‌خواهد که این شرایط را تغییر دهد.

البته امروزه شرکت‌ها سعی می‌کنند به حای زوم اپتیکال، زوم دیجیتال دوربین گوشی‌های خود را افزایش دهند یا با استفاده از ترفندهای هوش مصنوعی این کار را انجام بدهند، اما متاسفاته این روش‌ها نویز زیادی در تصاویر ایجاد می‌کنند و به همین خاطر برخی شرکت‌ها به دنبال ترکیب زوم اپتیکال و دیجیتال هستند‌.

طبق شایعات، گوشی شیائومی ۱۳ اولترا تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۱ ترابایت حافظه UFS 4.0 ارائه خواهد کرد و احتمالا اوایل سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد. هنوز سایر مشخصات این‌ گوشی معلوم نیست.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید