دستگاه حاوی اطلاعات نیروهای نظامی آمریکا به قیمت ۶۸ دلار در eBay فروخته شد - تکفارس 
دستگاه حاوی اطلاعات نیروهای نظامی آمریکا به قیمت ۶۸ دلار در eBay فروخته شد - تکفارس 

دستگاه حاوی اطلاعات نیروهای نظامی آمریکا به قیمت ۶۸ دلار در eBay فروخته شد

افشین نوری
۷ دی ۱۴۰۱ - 22:36
دستگاه حاوی اطلاعات نیروهای نظامی آمریکا به قیمت ۶۸ دلار در eBay فروخته شد - تکفارس 

به‌تازگی یک وسیله الکترونیکی نظامی در فروشگاه eBay به فروش گذاشته شده بود که خریدار آن بعد از خریدنش متوجه می‌شود اطلاعات حساسی از جمله داده‌های بیومتریک چندین هزاران نفر روی آن وجود دارد. قیمت این دستگاه فقط ۶۸ دلار بوده است.

طبق گزارشی که امروز منتشر شده است فردی به نام‌ ماتیاس مارکس اقدام به خرید شش دستگاه بیومتریک جمعا به قیمت ۲۰۰ دلار از eBay کرده بود که با بررسی آن‌ها متو‌جه شده است که در داخل یکی از آن‌ها داده‌های حساس مثل اسم، ملیت، عکس، اثر انگشت و اسکن عنبیه چشم هزاران نفر وجود دارد. ظاهرا این اطلاعات متعلق به شهروندان افغانستانی و عراقی است و هنوز مشخص نیست که این اطلاعات توسط چه کسی یا کسانی ذخیره شده‌اند.

در دستگاه دیگری، اثر انگشت و اسکن عنبیه نیروهای نظامی آمریکا وجود داشت که ظاهرا در سال ۲۰۱۳ در اردن خدمت می‌کردند. نکته حالب اینکه در کنار اسم و تصاویر این افراد توضیحاتی نیز نوشته است که این موضوع می‌توانست از نظر امنیتی برای آن‌ها خطرناک باشد. ‌

مارکس هنوز نمی‌داند که این دستگاه‌ها چگونه از eBay سر درآورده‌اند و به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها در سال‌های گذشته دست به دست شده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند. فروشنده این دستگاه‌های کارت حافظه گفته است که از وجود چنین اطلاعاتی در داخل آن‌ها بی‌خبر بوده است.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که این دستگاه‌ها را بررسی نکرده است و نمی‌داند که صحبت‌های مارکس چقدر صحت دارد و آیا اطلاعات نیروهای نظامی آمریکا نیز در داخل آن‌ها وجود دارند یا نه. این سخنگو از هر کسی که فکر می‌کند اطلاعات محرمانه نیروهای نظامی آمریکا را در اختیار دارد خواسته است که اطلاعات مذکور را به این وزاتخانه تحویل دهد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید