ایلان ماسک رئیس تسلا چین را بر کنار کرد - تکفارس 
ایلان ماسک رئیس تسلا چین را بر کنار کرد - تکفارس 

ایلان ماسک رئیس تسلا چین را بر کنار کرد

افشین نوری
۶ دی ۱۴۰۱ - 22:49
ایلان ماسک رئیس تسلا چین را بر کنار کرد - تکفارس 

تسلا به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروی الکتریکی دنیا، در چین فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد و این کشور یکی از بزرگترین بازارهای تسلاست. در ماه نوامبر کارخانه ‌گیگافکتوری شانگهای چین ۱۰۰,۲۹۱ دستگاه خوردو الکتریکی فروخته است که رقم بسیار بالایی برای یک ماه است و ۹۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. 

بنابراین با توجه به اهمیت بالای بازار چین برای تسلا این شرکت قصد دارد که تمرکز بیشتری روی سازمان مدیریتی خود در چین بگذارد و به همین‌خاطر رئیس واحد چین خود به نام Zhu Xiaotong را کنار گذاشته است تا فرد دیگری را جایگزین او کند. قرار است Wang Hao به جای او انتخاب شود و امروز تقریبا این کار انجام شده است. 

تسلا فعالیت خود در چین را از سال ۲۰۱۸ و با سرمایه اولیه ۶۷۰ میلیون دلار آغاز کرد و حالا بعد از چند سال به سودآوری فوق‌العاده‌ای دست یافته است. البته Zhu Xiaotong  همچنان د واحد چین تسلا فعال خواهد یود و له این شرکت مشاوره خواهد داد. ظاهرا ماسک قصد دارد مدیرعامل جدیدی نیز به جای خودش در تسلا انتخاب کند و به نظر می‌رسد Zhu Xiaotong. این منصب را برعهده بگیرد. 

البته تسلا این شایعات را رد رده است و حتی خود ماسک در حساب توییتری خود این نوضوع را تکذیب کرده است. او گفته است که هنوز هیچ فرد مناسبی برای برعهده گرفتن مسئولیت مدیرعاملی تسلا پیدا نکرده است. 

آقای Zhu Xiaotong ددر سال ۲۰۱۴ به شرکت تسلا پیوست و مسئولیت پروژه سوپرشارژر تسلا چین را برعهده گرفت . او سپس مدارج ترقی را طی کرد و رئیس واحد چین تسلا شد. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که تسلا چه فکرهایی در سر دارد و آیا خواهد توانست در بازار چین به موفقیت دیگری دست یابد یا نه.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید