تراشه های ۳ نانومتری اپل از هفته آینده توسط TSMC ساخته می شوند - تکفارس 
تراشه های ۳ نانومتری اپل از هفته آینده توسط TSMC ساخته می شوند - تکفارس 

تراشه های ۳ نانومتری اپل از هفته آینده توسط TSMC ساخته می شوند

افشین نوری
۶ دی ۱۴۰۱ - 06:34
TSMC

شرکت تایوانی TSMC به عنوان بزرگترین سازنده تراشه دنیا ظاهرا قرار است تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را از هفته آینده در یکی از کارخانه‌های خود به نام Fab 18 شروع کند‌ و به نظر می‌رسد اپل جزو اولین مشتریان این تراشه‌ها خواهد بود.  ‌

طبق شایعات اپل قصد دارد برخی تراشه‌های سری M2 خود را با فناوری ۳ نانومتری بسازد و احتمالا TSMC این کار را برای اپل انجام خواهد داد. گفته می‌‌شود تراشه M2 پرو که در نسل بعدی مک‌های اپل استفاده خواهد شد از این فناوری بهره خواهد برد. 

طبق گزارشی که امروز منتشر شده است TSMC با برگزاری یک مراسم در تایوان که برای روز ۲۹ دسامبر برنامه‌ریزی شده است تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری را آغاز خواهد کرد‌.

گفته می‌شود اپل علاوه بر تراشه M2 پرو خود که در نسل بعدی دستگاه‌های مک بوک ۱۴ و ۱۶، مک استودیو و مک مینی استفاده خواهد شد، در ساهت تراشه‌های A17 و M3 خود نیز از این فناوری ۳ نانومتری بهره خواهد برد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که تراشه‌های ۳ نانومتری ساخت TSMC چقدر عملکرد بهتری تسبت به تراسه‌های ۳ نانونتری ساخت سامسونگ خواهند داشت.

همانطور که می‌دانید سامسونگ چند ماه پیش تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری را آغاز کرده است و تبدیل به اولین شرکتی در دنیا شده که این فناوری را راه‌اندازی کرده است. به نظر می‌رسد رقابت این شرکت با TSMC در تولید تراشه‌های پیشرفته ۳ نانومتری دیدنی خواهد بود. 

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید