یک هکر ناشناس پیشنهاد فروش اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توییتر را به ایلان ماسک داد - تکفارس 
یک هکر ناشناس پیشنهاد فروش اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توییتر را به ایلان ماسک داد - تکفارس 

یک هکر ناشناس پیشنهاد فروش اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توییتر را به ایلان ماسک داد

افشین نوری
۵ دی ۱۴۰۱ - 17:57
توییتر

یک هکر ناشناس ادعا کرده است که به اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توییتر دسترسی پیدا کرده است که شامل اطلاعات مربوط به شماره تلفن و ایمیل و موارد دیگر می‌شود. این هکر گفته است که این اطلاعات را فقط به ایلان ماسک مالک توییتر خواهد فروخت. 

این هکر که با نام‌کاربری Ryushi در دارک وب حضور دارد به‌طور آزمایشی اطلاعات ۱۰۰۰ کاربر را فاش کرده است تا نشان دهد راست می‌گوید و واقعا به اطلاعات کاربران تویبتر دسترسی دارد. برای مثال اطلاعات اکانت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و بریان کربس متخصص امنیت سایبری و چند فرد سرشناس دیگر نیز در بین آن‌ها وجود دارد. 

این هکر با انتشار پستی گفته است: 

جناب ایلان ماسک اگر این پست را می‌خوانی بدان که اطلاعات بیش از ۴۰۰ میلبون ماربر توییتر در خطر فاش شدن قرار دارد. من پیشنهاد ۲۷۵ میلیون دلار برای این اطلاعات می‌کنم و فقط تو می‌توانی آن‌ها را بخری و به کس دیگری نمی‌فروشم. 

بد نیست بدانید که قبل از خرید توییتر توسط ماسک، اطلاعات حدود ۵.۴ میلیون نطر از کاربران این شبکه اجتماعی هک شده بود و اتحادیه ارودا این هک را تایید کرد و توییتر را محکوم به پرداخت ۴ درصد از درآمد سالانه خود به‌عنوان جریمه کرد. 

هنوز ایلان ماسک واکنشی نسبت به هک اخیر نشان نداده است و ما نمی‌دانیم که عکس‌العمل او چه خواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد که ادعاهای هکر مذکور درست باشند و ظاهرا او‌ از طریق یک آسیب‌پذیری API توانسته به توییتر نفوذ کند. در سال ۲۰۲۱ نیز یک اتفاق مشابهی برای فیس بوک افتاد و اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر درز پیدا کرد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و بیینیم آیا توییتر هک این شبکه اجتماعی را تایید می‌کند یا اینکه ادعاهای هکر ناشناس توخالی هستند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.