توییتر سرانجام مجبور شد اکانت بحث برانگیز ElonJet@ را برگرداند - تکفارس 
توییتر سرانجام مجبور شد اکانت بحث برانگیز ElonJet@ را برگرداند - تکفارس 

توییتر سرانجام مجبور شد اکانت بحث برانگیز ElonJet@ را برگرداند

افشین نوری
۴ دی ۱۴۰۱ - 22:26
توییتر

توییتر اخیرا حساب کاربری ElonJet@ را به‌خاطر ردیابی مسیر جت شخصی ایلان ماسک مسدود کرد، اما حالا این شرکت گفته است که این اکانت را بر می‌گرداند اما توییت‌های او با ۲۴ ساعت تاخیر منتشر خواهند شد تا از نظر امنیتی مشکلی برای ماسک و خانوده‌اش پیش نیاید. 

حالا اکانت ElonJet@ با یک نام کاربری جدید برگشته است و شما می‌توانید او را با حساب کاربری ElonJetNexDay@ دنبال کنید. این حساب کاربری درواقع با ۲۴ ساعت تاخیر مسیر پرواز جت شخصی ماسک را منتشر خواهد کرد. طبق قانون جدید توییتر امکان انتشار اطلاعات عمومی بعد از یک فاصله زمانی مشخص مجاز است و این کار باعث خواهد شد تا آسیبی به‌ کسی نرسد. 

اکانت ElonJet@ متعلق به شخصی به نام Sweeney است و ماسک قبل از آنکه توییتر را بخرد به او پیشنهاد ۵۰۰۰ دلار برای پاک کردن اکانتش را داده بود، اما این کاربرد پیشنهاد ماسک را رد کرده بود و پیشنهاد ۵۰ هزار دلار را به ماسک داده بود‌. با این حال، ماسک پاسخی به این پیشنهاد او ندارد. اکانت Sweeney در حال حاضر بیش از نیم میلیون نفر دنبال‌کننده دارد.  ‌

ماسک اخیرا با انتشار ویدیوی نشان داده بود که یک نفر در حال دنبال کردن پسر او است و به همین خاطر ماسک غکر می‌کند که کار Sweeney می‌تواند از لحاظ امنیتی جان او و خانواده‌اش را به خطر بیندازد. 

بعد از مسدود شدن اکانت ElonJet@ او گفت که به شبکه اجتماعی ماستودون کوچ می‌کند و هم‌اکنون اکانت تو در این شبکه اجتماعی ۶۷ هزار فالوور دارد. توییتر اخیرا اکانت چندین خبرنگار سرشناس را نیز مسدود کرده بود که با انتقادات زیادی مواجه شد و مجبور به بازگردانی اکانت‌ آن‌ها شد. ماسک گفته است که به‌زودی از مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری خواهد کرد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید