بهترین مارک دوربین مداربسته چیست؟ - تکفارس 
بهترین مارک دوربین مداربسته چیست؟ - تکفارس 

بهترین مارک دوربین مداربسته چیست؟

کسری نراقی
۴ دی ۱۴۰۱ - 09:00
بهترین مارک دوربین مداربسته چیست؟ - تکفارس 

نیاز به امنیت و آرامش یکی از اساسی‌ترین نیازهای ماست و بسیاری از مشاغل نیز در همین راستا شکل می‌گیرند. برای آنکه بتوان زندگی سالم و به دور از ناآرامی‌ها داشت، باید گام‌هایی در جهت حفظ امنیت خود و دیگران برداریم؛ چرا که همواره عده‌ای بر آنند که نظم و امنیت را بر هم بزنند. خطرهای گوناگونی ممکن است افراد را تهدید کنند؛ اما نکته اینجاست که امروزه انسان، خود بیشترین تأثیر در از بین بردن امنیت دارد. قطعاً در دل یک شهر صنعتی هیچ‌گاه خبر کشته شدن مردی توسط یک حیوان وحشی به گوشتان نمی‌رسد؛ اما خبرهای دزدی و قتل و موارد این چنینی را به کرات می‌شنوید.

حال با وجود آنکه مشاغلی چون نیروهای انتظامی در برقراری امنیت تلاش می‌کنند، بهتر است خودمان نیز در این زمینه قدم‌هایی برداریم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که به حفظ امنیت کمک می‌کند، استفاده از دوربین مداربسته است. به همین بهانه این مقاله را به معرفی بهترین مارک دوربین مدار بسته اختصاص داده‌ایم. همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این ابزار کاربردی به دست آورید.

با تاریخچه دوربین مدار بسته آشنا شوید

دوربین‌های مدار بسته نیز مانند هر تکنولوژی دیگر در طول تاریخ، سیر تکاملی خاصی را پیش گرفته و رفته‌رفته با ظهور فناوری‌های نو، بر امکانات آن‌ها افزوده شد. با بررسی تاریخچه این دوربین‌ها، روند پیشرفت و همچنین ویژگی‌های فعلی آن‌ها را خواهید شناخت. حال بیایید از اولین نسل دوربین‌های مدار بسته شروع کنیم.

نظارت زنده: در سال ۱۹۴۲ در آلمان اولین استفاده از دوربین مدار بسته با هدف نظارت زنده انجام شد. در واقع در جنگ جهانی دوم و برای بررسی موشک‌ها از دوربین مدار بسته‌ای استفاده می‌شد که قابلیت ضبط فیلم‌ها را نداشت و تنها برای مشاهده زنده به کار می‌آمد. از طرفی کیفیت فیلم‌برداری با آن‌ها نیز بسیار پایین بود. در سال‌های ۱۹۴۹ در آمریکا و ۱۹۵۳ در انگلیس نیز از این دوربین‌ها استفاده شد؛ اما همچنان کیفیت مطلوبی وجود نداشت و ذخیره کردن فیلم‌ها نیز امکان‌پذیر نبود. از این دوربین‌ها تنها برای بالا بردن امنیت وقایع مهم مثل تاج‌گذاری ملکه استفاده شد.

حلقه‌های مغناطیسی: با به وجود آمدن حلقه‌های مغناطیسی امکان ضبط و ذخیره فیلم‌ها فراهم شد. البته این کار باید به صورت حلقه به حلقه انجام می‌شد که بسیار سخت و خسته‌کننده بود. از طرف دیگر با توجه به اینکه این کار به صورت دستی انجام می‌شد، تا حد زیادی غیر قابل اعتماد به حساب می‌آمد و هزینه‌بر هم بود.

ظهور VCR: در سال ۱۹۷۰ و با ظهور VCR و ضبط کننده نوار کاست، علاوه بر امکان ضبط کردن فیلم‌ها، قابلیت پاک کردن آن‌ها نیز فراهم شد. از طرفی ابداع راه‌حل تسهیم منجر به این شد که چند دوربین مدار بسته اطلاعات خود را روی یک نوار ذخیره کنند. این اتفاقات پیشرفت خوبی را در دوربین‌های مدار بسته رقم زد.

دیجیتال‌ها و DVRها: ظهور DVRها نیز قدم دیگری در پیشرفت دوربین‌های مدار بسته بود. با وجود این تکنولوژی‌ کار بسیار راحت‌تر و کاربر پسندتر می‌شد. به این صورت، برای دسترسی به آرشیو و فیلم‌های ضبط شده دیگر نیازی به نوار نبود.

تکنولوژی NVR: این تکنولوژی فیلم‌ها را در دوربین پردازش و رمزگذاری می‌کند. سپس آن‌ها برای ذخیره‌سازی و کنترل از راه دور به NVR منتقل می‌شوند. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان هر قسمت از فیلم را با استفاده از شبکه مشاهده کرد. به طور کلی جدیدترین و به‌روزترین فناوری در دوربین‌های مداربسته که امروزه نیز استفاده می‌شوند، مربوط به همین تکنولوژی است.

در ادامه با چند مورد از بهترین دوربین‌های مداربسته از جمله دوربین مدار بسته داهوا، دوربین مدار بسته شیائومی و دوربین مدار بسته هایک ویژن آشنا خواهید شد.

بهترین مارک دوربین مداربسته چیست؟ - تکفارس 

بهترین برندهای دوربین مدار بسته

برای اینکه بهترین دوربین مدار بسته را برای افزایش سطح امنیت محیط به کار بگیرید، بهتر است چند مورد از باکیفیت‌ترین‌های بازار را بشناسید تا بتوانید برای سال‌ها از همان دوربین‌ها استفاده کنید. در ادامه سه مورد از بهترین‌ها را به اختصار شرح داده‌ایم.

دوربین مدار بسته داهوا

دوربین مدار بسته داهوا را می‌توان یکی از بهترین دوربین‌های مدار بسته دنیا دانست که جایگاه ویژه‌ای در میان انواع آن دارد. این دوربین ساخت کشور چین بوده و کیفیت بالای آن زبان‌زد است. این کمپانی محصولات خود را در سه سری lite ، pro و ultra ارائه می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. باید بدانید که تمام محصولات داهوا کیفیتی مثال‌زدنی دارند و اگر یک دوربین مدار بسته داهوا از رده lite را خریداری می‌کنید، به این معنا نیست که کیفیت مطلوبی ندارد. این تقسیم‌بندی صرفاً به جهت امکانات و آپشن‌های هر محصول است. دوربین‌ مدار بسته داهوا امکان تصویربرداری رنگی را برایتان فراهم می‌کند.

دوربین مدار بسته شیائومی

احتمالاً نام برند شیائومی را بیشتر برای تلفن همراه و هدفون‌های آن شنیده‌اید؛ اما جالب است بدانید که این کمپانی یکی از بهترین تولیدکنندگان دوربین‌های مدار بسته است. دوربین مدار بسته شیائومی با کیفیت بالای فیلم‌برداری، تجربه‌ای جدید را برایتان به ارمغان می‌آورد. از طرفی در دوربین‌های این برند امکان چرخش ۳۶۰ درجه برای دسترسی و پوشش بهتر فراهم شده است. جالب است بدانید برخی از این دوربین‌ها بی‌سیم هستند و امکان بزرگ‌نمایی و زوم را نیز فراهم می‌کنند. نکته قابل توجه دیگر، امکان ارتباط صوتی دو طرفه از طریق این دوربین امکان‌پذیر است.

دوربین مدار بسته هایک ویژن

هایک ویژن یک کمپانی چینی است که از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را در زمینه تولید تکنولوژی‌های حفاظتی آغاز کرده و تا به امروز توانسته‌ بخش عظیمی از این بازار را در دست بگیرد. انواع دوربین مدار بسته هایک ویژن را شاید بتوان بهترین دوربین مداربسته در دنیا دانست که با وجود کیفیت بسیار بالا، قیمتی معقول و مقرون‌به‌صرفه دارند. این کمپانی طیف وسیعی از دوربین‌های مدار بسته را تولید می‌کند که هر یک از آن‌ها به ویژگی و کاربردی خاص ارتباط دارند. به هر منظوری که یک دوربین مدار بسته نیاز داشته باشید، هایک ویژن گزینه‌های متعددی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

بهترین مارک دوربین مداربسته چیست؟ - تکفارس 

باکیفیت‌ترین دوربین‌های مدار بسته را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید، بهتر است پیش از هر چیز برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید. در این مقاله به معرفی مختصر و جزئی سه دوربین مدار بسته هایک ویژن، شیائومی و داهوا پرداختیم که قطعاً این توضیح کوتاه نمی‌تواند دلیلی بر تهیه این دوربین‌ها باشد. پیشنهاد ما به شما یرای خرید دوربین مدار بسته وب سایت قلاب است. قلاب علاوه بر مقایسه لحظه‌ای قیمت و کیفیت محصولات الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ، گوشی موبایل، تبلت، دوربین مدار بسته و … ، امکان ارتباط شما با فروشندگان را به آسانی فراهم می‌کند. پیش از خرید هر محصول الکترونیکی، حتماً سری به سایت قلاب بزنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.