شابعه: اندروید ۱۴ با قابلیت های سلامت فراوانی ارائه می شود - تکفارس 
شابعه: اندروید ۱۴ با قابلیت های سلامت فراوانی ارائه می شود - تکفارس 

شابعه: اندروید ۱۴ با قابلیت های سلامت فراوانی ارائه می شود

افشین نوری
۴ دی ۱۴۰۱ - 16:46
شابعه: اندروید ۱۴ با قابلیت های سلامت فراوانی ارائه می شود - تکفارس 

گوگل ظاهرا قصد دارد قابلیت‌های سلامت خوبی برای اندروید ۱۴ ارائه کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد گوشی‌های اندرویدی در بخش سلامت قادر به رقابت با آیفون و ساعت‌های watchOS خواهند بود. 

در حال حاضر سامسونگ اپلیکیشن Health Connect چنین قابلیتی را برای کاربران گوشی‌های خود فراهم کرده است و شما می‌توانید به داده‌های سلامت و تناسب‌اندام خود دسترسی داشته باشید و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. حالا گوگل قصد دارد این قابلیت‌ها را در سیستم عامل اندروید ۱۴ ادغام کند تا همه کاربران اندروید به داده‌های سلامت خود دسترسی داشته باشند. 

از آنجائیکه Health Connect  با همکاری سامسونگ و گوگل توسعه یافته است بنابراین این اپلیکیشن ممکن است در اندروید ۱۴ تبدیل به یک API شود و سایر اپلیکیشن‌ها از آن پشتیبانی کنند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند شامل فیت‌بیت، گوگل فیت، سامسونگ هلث، تقویم Flo و موارد مشابه باشند. 

ما اگر بخواهیم‌ مقایسه‌ای بین اکوسیستم اندروید/ WearOS با آی‌اواس/ WatchOS بیندازیم ‌متوجه می‌شویم ‌که گوگل در بخش سلامت بسیار عقب‌تر از اپل است و به همین‌خاطر است که ما شاهد محبوبیت بسیار بالای ساعت‌های اپل واچ در بین کاربران هستیم. این در حالیست که ساعت پیکسل واچ قابلیت‌های سلامت چندانی ندارد. 

بنابراین اگر گوگل بتواند اپلیکیشن Health Connect را با اندروید ۱۴ و Wear OS ادغام ‌کند در این صورت می‌توان امیدوار بود که گوشی‌های اندرویدی در سال‌های آینده با تمرکز روی سلامت ارائه شوند. در ضمن، داده‌های سلامت کاربران باید قابلیت همگام‌سازی با سایر دستگاه‌ها مثل ساعت‌های هوشمند را داشته باشند تا کاربران همیشه بتوانند به اطلاعات سلامت خود دسترسی داشته باشند. 

پر هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم گوگل چه برنامه‌های برای اندروید ۱۴ در سر دارد و این سیستم‌عامل با چه قابلیت‌هایی ارائه‌ خواهد شد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید