چگونه هک نشویم (قسمت دوم): - تکفارس 
چگونه هک نشویم (قسمت دوم): - تکفارس 

چگونه هک نشویم (قسمت دوم):

عرفان رحیمی
۴ آبان ۱۳۹۳ - 10:46
چگونه هک نشویم (قسمت دوم): - تکفارس 

 

اما در قسمت قبل به اینا رسیدیم که مواظب نرم افزار های keyloger  باشیم البته علاوه بر اینکه می توان این امر را به صورت نرم افزاری پیاده سازی کرد آن را می توان به صورت سخت افزاری هم در نظر گرفت به این صورت که یک دیوایس کوچک سخت افزاری را در پشت کامپیوتر و در میان راه سیم کیبود و کیس شما قرار داده و با تایپ مطالب اطلاعات شما از قبیل رمز عبور ای شما هم با آن وارد می شود و باز هم در یک فایل ذخیره شده و آن هکر بعدا به سراغ دیوایس رفته و از اطلاعات شما سو استفاده می کند.

اما برای این کار تدابیری اندیشیده شده و آن هم استفاده از کیبوردهای مجازی در صفحه اطلاعات بانکی است که توصیه شدید می شود تا در کامپیوتر هایی که خیلی به آن ها مطمئن نیستید توسط کیبورد اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نکنید  و از طریق کیبورد مجازی اقدام کنید تا این امر برطرف گردد.

اما باز هم شاید با استفاده از بعضی ترفند ها نتوان در مقابل keyloger ها در امان بود چرا که روز به روز در حال پیشرفت هستند و اگر واقعا مجبور شدید که اطلاعات شخصی خود ویا کارت بانکی خود را در کامپیوتر فرد دیگری وارد کنید آن را با ترتیبی به هم ریخته وارد کنید . مثلا تک تک وارد کنید و قبل اعداد خود از کلیک موس استفاده کنید تا حداقل میزان درصد دسترسی به اطلاعات را به حداقل ممکن برسانید.

پسدر درجه اول سعی کنید که از صفحه کلید های مجازی استفاده کنید چرا که این صفحات دارای قابلیت تغییر اعداد به صورت رندم با هر بار رفرش شدت صفحات را دارا می باشد و این خود یکی از عواملی است که امنیت وارد کردن اطلاعات را تضمین می کند.

اما این مواردی که بیان شد برای استفاده از کیبوردها مطرح است اما این را می دانیم که امروزه اکثر وسیله های تکنولوژی به صورت تاچ هستند و از کیبورد خبری نیست حال در این صورت برای اینکه ما بتوانیم باز هم در برابر حمله هکر ها در امان باشیم باید چه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم؟

اولین نکته ای که باید در این امر به آن دقت لازم را داشت این است که حتما برای نصب نرم افزار های خود اهمیت به خرج دهید و حتما بدانید که منبع این نرم افزار از کجاست و سپس اقدام به نصب آن روی گوشی و یا تبلت خود کنید.

در مورد نرم افزار های سیستم عامل ios   خود شرکت اپل دقت زیادی را به خرج می دهد اما در مورد اندروید به دلیل اپن سورس بودنش اطمینان نرم افزار ها پایین تر می آید چرا که توسط خود مردم نوشته شده و چه بسا یکی از آنها یک بدافزار مهلک و از بین برنده باشد.

حداقل کاری که شما باید برای تبلت و یا گوشی خود انجام دهید این است که حتما بعد از خرید این دیوایس ها از رمزهای عبور استفاده کنیدو ترجیحا هم از رمز عبور های عددی استفاده کنید چرا که استفاده از رمز عبور های خطوطی سبب می شود تا به راحتی در نور قابل شناسایی باشد.

سعی کنید از نرم افزار هایی استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد تا زمانی که گوشی شما به سرقت رفت از راه دور و با استفاده از اینترنت تمام اطلاعات خود را بر روی گوشی پاک کرده و از دسترسی شخص سارق به اطلاعات مهم خود جلوگیری کنید.

اما از جمله مود بسیار مهم دیگری که باید به آن در حفظ اطلاعات خود توجه کنید این است که اگر اطلاعات خود را در فضاهای ابری ذخیره کردید حتما باید این موضوع را دقت کنید که نباید به هیچ عنوان رمز عبور محیط ابری خود را د اختیار کسی قرار دهید که دراون صورت به تمام اطلاعات شما دسترسی می یابد و ممکن است زیان های متفاوتی را برای شما بوجود آورد.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید