کالیفرنیا تبلیغ خودروهای خودران در این ایالت را ممنوع اعلام کرد - تکفارس 
کالیفرنیا تبلیغ خودروهای خودران در این ایالت را ممنوع اعلام کرد - تکفارس 

کالیفرنیا تبلیغ خودروهای خودران در این ایالت را ممنوع اعلام کرد

افشین نوری
۳ دی ۱۴۰۱ - 17:26
سونی

طبق قانون جدیدی که در ایالت کالیفرنیا تصویب شده است شرکت های خودروسازی حق تبلیغ خودروهای خودران خود را در این ایالت نخواهند داشت. این قانون از سال ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد.

قانون جدید کالیفرنیا هرچند اشاره‌ای به تسلا نکرده است اما به نظر می‌رسد این قانون بیش از همه متوجه خودروهای خودران این شرکت خواهد شد. مقامات دولتی کالیفرنیا معتقد هستند که تبلیغ خودروهای کاملا خودران باعث ترغیب مشتریان نسبت به خرید این نوع خودروها می‌شود، در حالیکه این خودروها معمولا استانداردهای لازم برای رانندگی در جاده را ندارد و این موضوع می‌تواند به قیمت جان خریداران تمام شود. 

تسلا اخیرا نسخه بتا سیستم خودران خودروهای خود به قیمت ۱۵ هزار دلار عرضه کرد و کاربران می‌تواند با خرید و نصب آن روی خودرو خود به قابلیت‌های خودران دسترسی پیدا کنند. اما مقامات دولتی آمریکا این سیستم خودران را فاقد استانداردهای لازم می‌دانند و اخیرا نیز چندین گزارش تصادف با این سیستم خودران وجود داشته است.

برخی رانندگان ادعا کرده که سیستم خودران تسلا در بخش ترمز عملکرد خوبی ندارد و به‌طور دقیق عمل نمی‌کند‌. با این حال، تسلا این ادعاها را رد کرده و گفته است که سیستم خودرانش هیچ‌ مشکلی ندارد و رانندگان احتمالا در وضعیت نامناسبی هنگام رانندگی قرار داشته‌اند‌.

اداره راه و ترابری آمریکا هم‌اکنون در حال انجام تحقیقاتی در این زمینه است و باید ببینیم نتایج این تحقیقات چه چیزی را نشان می‌دهد. به هر حال، کالیفرنیا اولین ایالتی است که تبلیغ خودروهای خودران را ممنوع می‌کند‌.

منبع: Notebookchek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید