TSMC تولید انبوه تراشه های ۳ نانومتری را به‌زودی شروع می کند - تکفارس 
TSMC تولید انبوه تراشه های ۳ نانومتری را به‌زودی شروع می کند - تکفارس 

TSMC تولید انبوه تراشه های ۳ نانومتری را به‌زودی شروع می کند

افشین نوری
۳ دی ۱۴۰۱ - 13:09
TSMC

شرکت تایوانی TSMC ماه گذشته با برگزاری یک مراسم رسمی خبر احداث کارخانه تراشه سازی آریزونا در کشور آمریکا را اعلام کرد و حالا این شرکت قصد دارد با برگزاری یک مراسم دیگر، رسماً پروسه تولید انبوه لیتوگرافی ۳ نانومتری خود را آغاز کند.

فناوری ۳ نانومتری یک فناوری بسیار پیشرفته در تولید تراشه‌ها ات و تاکنون فقط سامسونگ توانسته بود به این فناوری دست یابد. حالا شرکت TSMC نیز به عنوان دومین شرکت دنیا اقدام به تولید انبوه این فناوری در روزهای آینده خواهد کرد. کارخانه‌های ۳ نانومتری TSMC در داخل خاک این کشور مستقر هستند و قرار نیست تکنولوژی آن به کشورهای دیگر صادر شود.

شرکت TSMC اخیراً اعلام کرد که در ایالت آریزونا آمریکا یک کارخانه بزرگ تراشه‌سازی احداث خواهد کرد، اما این موضوع با انتقادات شدید نمایندگان تایوان روبرو شد و آنها عقیده داشتند که این کار باعث خواهد شد تا فناوری‌های پیشرفته TSMC به آمریکا منتقل شود. اما مدیر عامل TSMC با حضور در مجلس تایوان به نمایندگان اطمینان داد که فناوری‌های جدید این شرکت هرگز به آمریکا منتقل  نخواهد شد بلکه فقط فناوری‌های قدیمی‌تر  این شرکت در کارخانه آمریکا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به‌گفته مدیرعامل TSMC شایعات اخیر صرفا حرف‌هایی هستند که از سوی دولت چین برای برهم زدن روابط تایوان و آمریکا منتشر شده‌اند و نگرانی نمایندگان تایوان بی‌مورد است‌.

تاکنون شایعات زیادی درباره فناوری ۳ نانومتری TSMC وجود داشته است و به نظر می‌رسید بروز مشکلاتی باعث به تاخیر افتادن آن شد و درنتیجه سامسونگ توانست گوی سبقت را از TSMC برباید و تبدیل به اولین شرکتی شود که تراشه‌های ۳ نانومتری تولید می‌کند. با این حال، TSMC توانسته بر این مشکلات فائق بیاید و در روزهای آینده رسما پروسه تولید انبوه این فناوری را آغاز خواهد کرد.

از آنجایی که فناوری سه نانومتری یک فناوری بسیار جدید است فعلا تولید آن محدود به  کارخانه‌های داخل تایوان TSMC خواهد شد، اما  قرار است در سال ۲۰۲۶ این فناوری در کارخانه آریزونای آمریکا نیز تولید شود و تا آن موقع این فناوری دیگر قدیمی شده و TSMC به فکر توسعه فناوری‌های جدیدتر ۱ و ۲ نانومتری خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید