تعداد هسته، قیمت و تاریخ عرضه تراشه های غیر K رپتور لیک اینتل فاش شد - تکفارس 
تعداد هسته، قیمت و تاریخ عرضه تراشه های غیر K رپتور لیک اینتل فاش شد - تکفارس 

تعداد هسته، قیمت و تاریخ عرضه تراشه های غیر K رپتور لیک اینتل فاش شد

مهدی حلوائی
۳ دی ۱۴۰۱ - 11:25
اینتل Core i9-13900KS

یکی از افشاگران مشهور و معتبر امروز تصویری از تراشه‌های غیر K رپتور لیک اینتل در یک خرده‌فروشی اروپایی را فاش کرد که تعداد هسته‌ها، تاریخ عرضه و همچنین قیمت این محصولات را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود که اینتل این تراشه‌ها را در تاریخ ۵ ژانویه (۱۶ دی) در رویداد CES 2023 معرفی و یک هفته بعد نیز روانه‌ی بازار کند.

مطالب مرتبط:

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط momomo_us، تعداد هسته‌های تراشه‌های غیر K رپتور لیک مشابه تراشه‌های هم‌رده‌ی سری K نسل فعلی اینتل بوده و در این بین تنها Core i5-13400 و Core i5-13400F نسبت به مدل‌های هم‌رده‌ی خود از هسته‌های کمتری برخوردارند (۱۰ هسته در برابر ۱۴ هسته).

تراشه‌های غیر K رپتور لیک اینتل

لیست منتشرشده توسط momomo_us قیمت بسیار بالای تراشه‌های رپتور لیک اینتل را نشان می‌دهد اما توجه داشته باشید که این قیمت مخصوص اروپا بوده و تراشه‌های جدید اینتل در آمریکای شمالی با قیمت پایین‌تری در دسترس قرار خواهند گرفت.

همان‌طور که قبلاً نیز پیش‌بینی شده بود، هر دو تراشه‌ی Core i9 دارای ۲۴ هسته (۸ هسته‌ی P و ۱۶ هسته‌ی E) هستند و تراشه‌ی Core i7 نیز از ۱۶ هسته (۸ هسته P و ۸ هسته‌ی E) بهره می‌برد. همچنین تراشه‌ی Core i3-13100 نیز تنها به ۴ هسته‌ی P مجهز شده است.

فروش اولیه‌ی تراشه‌های اصلی رپتور لیک اینتل در مقایسه با سری Zen 4 ای ام دی بسیار بهتر بود چرا که این تراشه‌ها برخلاف پرچمداران جدید ای ام دی با مادربردهای نسل قبلی و رم‌های DDR4 سازگارند. انتظار می‌رود که سری غیر K رپتور لیک نیز در بازار تراشه‌های اقتصادی عملکرد بهتری را نسبت به تراشه‌های محبوب Zen 3 ای ام دی به ثبت برسانند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.