متا به پرداخت ۷۲۵ میلیون دلار دیگر بابت رسوایی Cambridge Analytica محکوم شد - تکفارس 
متا به پرداخت ۷۲۵ میلیون دلار دیگر بابت رسوایی Cambridge Analytica محکوم شد - تکفارس 

متا به پرداخت ۷۲۵ میلیون دلار دیگر بابت رسوایی Cambridge Analytica محکوم شد

افشین نوری
۲ دی ۱۴۰۱ - 22:22
متا به پرداخت ۷۲۵ میلیون دلار دیگر بابت رسوایی Cambridge Analytica محکوم شد - تکفارس 

فیس بوک (متا) که چهار سال پیش به خاطر رسوایی Cambridge Analytica مجبور به پرداخت جریمه ۴.۹ میلیارد دلاری به سازمان کمیسیون ارتباطات آمریکا شد حالا این شرکت باید ۷۲۵ میلیون دلار دیگر پرداخت کند. این بزرگترین جریمه‌ای است که یک شرکت تاکنون مجبور به پرداخت آن شده است. 

ماجرای موسسه Cambridge Analytica از این قرار بود که این موسسه در سال ۲۰۱۸ به اطلاعات بیش از ۹۰ میلیون کاربر فیس بوک بدون رضایت آن‌ها دسترسی پیدا کرده بود و برای آن‌ها تبلیغات هدفدار برای تحت‌تاثیر قرار دادن افکار آن‌ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رفراندوم برگزیت انگلیس ارسال کرده بود.  

این رسوایی باعث شد تا مارک زاکربرگ به کنگره آمریکا احضا شود و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. درنهایت فیس بوک به خاطر همکاری با Cambridge Analytica در ماجرای مذکور به پرداخت جریمه ۴.۹ میلیارد دلاری به سازمان FTC محکوم شد. یک شکایت دیگر نیز از سوی کاربران فیس بوک در همین رابطه مطرح شده بود که در همان سال ۲۰۱۸ ثبت شد و حالا رای دادگاه درباره آن امروز صادر شده و متا باید ۷۲۵ میلیون دلار دیگر جریمه بپردازد.‌  

در بررسی این شکایت، مدیران رده‌بالای فیس بوک از جمله مارک زاکربرگ، جاویر اولیوا و شریل سندبرگ مجبور به حضور در دادگاه و پاسخ به سوالات قاضی شدند، اما ظاهرا توضیحات آن‌ها نتوانسته نظر مثبت دادگاه را به خود جلب کند. حالا حکم صادر سده باید توسط قاضی فدرال تایید شود تا به مرحله اجرا برسد.  ‌ 

مدیران فیس بوک ادعا کرده‌اند که در ماجرای Cambridge Analytica نقشی نداشته‌اند و همه چیز به‌صورت شفاف و در جهت منافع کاربران انجام شده است. متا همچنین گفته است که در طول سه سال اخیر اقدامات محافظتی گسترده‌ای برای حفظ حریم خصوصی کاربران انجام داده است. در هر حال، متا اولین شرکتی است که با چنین جریمه سنگینی مواجه می‌شود و نکته جالب اینکه این شرکت با شکایت‌های دیگری نیز دست به گریبان است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه آن‌ها چه می‌شود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید