مقایسه شیائومی ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو - تکفارس 
مقایسه شیائومی ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو - تکفارس 

مقایسه شیائومی ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو

مهدی حلوائی
۲ دی ۱۴۰۱ - 15:27
مقایسه شیائومی 143 پرو و آیفون 14 پرو

شیائومی ۱۳ پرو با سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر خیره‌کننده و دوربین‌های عالی خود آماده‌ی رقابت با پرچمداران اندرویدی جدید است اما آیا این گوشی توان رقابت با یکی از قدرتمندترین آیفون‌های موجود در بازار را نیز دارد؟ در این مقاله با مقایسه پرچمدار جدید شیائومی و آیفون ۱۴ پرو به این سوال پاسخ خواهیم داد.

شیائومی ۱۳ پروآیفون ۱۴ پرو
ابعاد و وزن۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۴ میلی‌متر
۲۱۰ گرم
۱۴۷.۵ در ۷۱.۵ در ۷.۹ میلی‌متر
۲۰۶ گرم
نمایشگر۶.۷۳ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، اولد۶.۱ اینچ، ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسل، اولد XDR سوپر رتینا
تراشهاسنپدراگون ۸ نسل ۲، هشت هسته‌ای با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتزA16، هشت هسته‌ای با فرکانس ۳.۴۶ گیگاهرتز
حافظهرم ۱۲/۸ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی
رم ۶ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی
سیستم عاملاندروید ۱۳، MIUIآی او اس ۱۶
اتصالاتوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۳، GPSوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۳، GPS
دوربین۵۰.۳ مگاپیکسلی (f/1.9)
۵۰ مگاپیکسلی (f/2.0)
۵۰ مگاپیکسلی (f/2.2)
سلفی ۳۲ مگاپیکسلی (f/2.2)
۴۸ مگاپیکسلی (f/1.8)
۱۲ مگاپیکسلی (f/2.8)
۱۲ مگاپیکسلی (f/2.2)
۱۲ مگاپیکسلی (f/1.9)
باتری۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۱۲۰ واتی
شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی
۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۷ واتی
شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی
ویژگی‌های جانبی۵G، دو سیم کارت، ضد آب IP68، شارژ معکوس ۱۰ واتی۵G، دو سیم کارت، سیم کارت الکترونیکی، مگ سیف ۱۵ واتی، ضد آب IP68
شیائومی 13 پرو

مطالب مرتبط:

طراحی

آیفون ۱۴ پرو دارای طراحی منحصربه‌فرد و نمادینی بوده و خوشبختانه در آن خبری از حفره‌ی ناچ معروف، که از زمان عرضه‌ی آیفون ایکس شاهد حضور آن در گوشی‌های مختلف اپل بودیم، نیست. در عوض این گوشی به حفره‌ی جدیدی به نام داینامیک آیلند (Dynamic Island) مجهز شده که علاوه بر جای‌دادن دوربین سلفی گوشی در خود به عنوان یک نمایشگر جانبی برای نمایش اطلاعات کلیدی عمل می‌کند.

آیفون ۱۴ پرو همچنین به لطف پنل پشتی شیشه‌ای و قاب کناری فولادی خود از کیفیت ساخت بسیار بالاتری برخوردار بوده و با دریافت استاندارد IP68 تا عمق ۶ متری آب مقاوم است. در طرف دیگر، شیائومی ۱۳ پرو از لبه‌های منحنی برخوردار بوده و نسخه‌ی ویژه‌ی آن از پنل پشتی سرامیکی بهره برده است. این همچنین اولین گوشی شیائومی می‌باشد که استاندارد IP68 را دریافت کرده و در برابر آب مقاوم است.

نمایشگر

هرچند که شیائومی ۱۳ پرو روی کاغذ از نمایشگر بهتری برخوردار است اما با بررسی‌های دقیق می‌توان متوجه شد که تولید رنگ نمایشگر آیفون ۱۴ پرو نیز فوق‌العاده بوده و عملکرد آن بی‌نظیر است. شیائومی در پرچمدار خود از نمایشگر اولد ۶.۷۳ اینچی LTPO استفاده کرده که وضوح آن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل (+QHD) و نرخ تازه‌سازی آن ۱۲۰ هرتز است و از فناوری‌های دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

آیفون ۱۴ پرو نیز از نمایشگر اولد XDR سوپر رتینا با سایز ۶.۱ اینچ، وضوح ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسل (+FHD) و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است. این گوشی همچنین همانند شیائومی ۱۳ پرو از فناوری دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌‌کند اما خبری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر درون آن نیست.

آیفون 14 پرو

مطالب مرتبط:

سخت‌ افزار و سیستم عامل

بدون شک شیائومی ۱۳ پرو از نظر سخت‌افزاری نسبت به آیفون ۱۴ پرو برتری دارد اما پرچمدار اپل نیز به لطف بهینه‌سازی فوق‌العاده‌ی آی او اس ۱۶، عملکردی مشابه جدیدترین گوشی شیائومی را ارائه می‌دهد. شیائومی ۱۳ پرو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 بهره برده اما آیفون ۱۴ پرو به تراشه‌ی اختصاصی A16 مجهز شده و حداکثر حافظه‌ی داخلی آن ۱ ترابایت است.

دوربین

شیائومی ۱۳ پرو در بخش دوربین‌ها یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار بوده و از این نظر جذاب‌تر از آیفون ۱۴ پرو است. این گوشی به دوربین اصلی ۵۰.۳ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین تله‌‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳.۲x، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱ اینچی سونی IMX989 مجهز شده است.

باتری و قیمت

هرچند که پرچمدار شیائومی از باتری بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره برده اما سیستم‌عامل آی او اس ۱۶ آیفون ۱۴ نیز موجب افزایش چشمگیر عمر باتری آن شده است و از این نظر، تفاوت خاصی بین دو گوشی مشاهده نمی‌شود. با این وجود، شیائومی ۱۳ پرو از فست شارژ باسیم ۱۲۰ واتی و بی‌سیم ۵۰ واتی بهره می‌برد و سریع‌تر شارژ می‌شود. اپل آیفون ۱۴ پرو را با قیمت ۱۰۰۰ دلار (۹۵۰ یورو) در دسترس قرار داده اما شیائومی جدیدترین پرچمدار خود را با قیمت ۹۰۰ دلار (۸۵۰ یورو) روانه‌ی بازار کرده است.

شیائومی ۱۳ پرو

نقاط قوت:

  • باتری بزرگ‌تر
  • دوربین‌های عالی
  • شارژ سریع‌تر
  • حافظه‌ی داخلی UFS 4.0

نقاط ضعف:

  • مورد خاصی وجود ندارد

آیفون ۱۴ پرو

نقاط قوت:

  • به‌روزرسانی‌های سریع‌تر و بیشتر
  • پشتیبانی از سیم‌ کارت الکترونیکی
  • پشتیبانی از باند فوق عریض
  • مگ سیف
  • مقاومت بهتر در برابر آب

نقاط ضعف:

  • سرعت شارژ پایین‌تر
  • قیمت بالاتر

نظر شما در مورد گوشی‌های شیائومی ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید