اخراج چهار نفر از کارمندان بایت دنس به خاطر دسترسی به اطلاعات کاربران آمریکایی تیک تاک - تکفارس 
اخراج چهار نفر از کارمندان بایت دنس به خاطر دسترسی به اطلاعات کاربران آمریکایی تیک تاک - تکفارس 

اخراج چهار نفر از کارمندان بایت دنس به خاطر دسترسی به اطلاعات کاربران آمریکایی تیک تاک

افشین نوری
۲ دی ۱۴۰۱ - 12:46
ByteDance

نیویورک تایمز گزارش داده است که شرکت بایت دنس صاحب اپلیکیشن تیک تاک چهار نفر از کارمندان خود را که ظاهراً به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی پیدا کرده‌اند اخراج کرده است. بنظر می‌رسد که این کارمندان به‌صورت برنامه‌ریزی‌ شده  تلاش داشتند تا به اطلاعات کاربران آمریکایی دسترسی پیدا کنند. طبق گزارش نیویورک تایمز دو نفر از این کارمندان در چین و دو نفرشان در آمریکا مستقر بودند.

اطلاعاتی که این کارمندان به آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند شامل آدرس آی پی و سایر داده‌های شخصی کاربران آمریکایی و همچنین اطلاعات چندین خبرنگار و ژورنالیست بوده است. طبق گزارش امروز، ظاهرا سه نفر از این کارمندان قبلا در BuzzFeed News کار می‌کردند. شرکت بایت دنس به مجله ورایتی گفته است که «رفتار غیر اخلاقی و غیرقانونی این افراد که حالا از شرکت ما اخراج شد‌ه‌اند اصلا قابل قبول نیست و همه تلاش ما این است که اعتماد کاربران تیک تاک را دوباره به این پلتفرم برگردانیم. ما اقدامات امنیتی بیشتری را در این زمینه اتخاذ خواهیم کرد تا مطمئن شویم در آینده اتفاقات مشابهی نمی‌افتد. ما همچنان به بهبود پروتکل های خود ادامه خواهیم داد و کاربران باید مطمئن باشند که حریم خصوصی آنها در اولویت ما قرار دارد.»

چند ماه پیش نیز گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه‌ که تعدادی از کارمندان بایت دنس از اپلیکیشن تیک تاک برای ردیابی موقعیت برخی شهروندان آمریکایی استفاده کرده‌اند. البته این شرکت ادعاهای مطرح‌شده را رد کرد و گفت که تحقیقات داخلی را در این زمینه انجام خواهد داد تا مطمئن شود چنین اتفاق نیفتاده است.

همچنین در گزارش دیگری، صحبت‌های داخلی روبیو لیانگ مدیرعامل بایت دنس فاش شده است که در آن گفته است «ما نباید اعتماد کاربران خود را از دست بدهیم و باید قدم‌های موثری در این زمینه برداریم تا بتوانیم جلوی شایعاتی که درباره درز اطلاعات کاربران تیک تاک وجود دارند را بگیریم.»

در همین راستا، نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به فعالیت تیک تاک در داخل خاک آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند که این اپلیکیشن اطلاعات کاربران آمریکایی را به چین ارسال میکند. اخیراً رییس FBI نیز گفته بود که تیک تاک ابزار جاسوسی است. حالا نمایندگان آمریکا به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از فعالیت تیک تاک در آمریکا خواهد شد. نمایندگان آمریکا معتقد هستند که این اپلیکیشن به خاطر تهدیدات امنیتی‌اش نباید توسط کارمندان دولتی فدرال آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد.

البته تیک تاک همه این ادعاها را رد کرده و گفته است که هیچ ارتباطی با دولت چین دارد. این شرکت همچنین گفته است که حاضر است سرورهای خود را به داخل خاک آمریکا منتقل کند تا اطلاعات کاربران آمریکایی در داخل آمریکا ذخیره شوند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرایط برای شرکت بایت دنس چگونه پیش می‌رود‌.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید