تمامی ساعت های ۲۰۲۲ اپل از GPS اختصاصی بهره می برند - تکفارس 
تمامی ساعت های ۲۰۲۲ اپل از GPS اختصاصی بهره می برند - تکفارس 

تمامی ساعت های ۲۰۲۲ اپل از GPS اختصاصی بهره می برند

مهدی حلوائی
۲ دی ۱۴۰۱ - 11:15
اپل واچ اولترا

اولین نسخه از ساعت هوشمند اپل واچ به گوشی‌های آیفون متکی بود و حتی سری اپل واچ ۳، که بدون نیاز به گوشی‌ امکان برقرای تماس را داشت، در صورت قرارگرفتن در کنار آیفون از سیستم GPS این گوشی‌ها استفاده می‌کرد. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل از این نظر مستقل بوده و به هیچ دستگاه دیگری نیاز ندارند.

اپل امروز رسماً تایید کرد که ساعت‌های سری واچ ۸، واچ SE 2022 و واچ اولترا از سیستم GPS اختصاصی برخوردار بوده و حتی زمانی که در نزدیکی گوشی‌های آیفون قرار می‌‌گیرند نیز از سیستم GPS خود استفاده می‌کنند. در واقع ساعت‌ها‌ی قدیمی‌ اپل نیز برای کاهش مصرف باتری از GPS آیفون استفاده می‌کردند اما حالا دیگر نیازی به این کار نیست چرا که عمر باتری ساعت‌های جدید این شرکت بسیار بالاست.

اپل واچ اولترا GPS

ساعت هوشمند اپل واچ اولترا از باتری بزرگی بهره برده که با هر بار شارژ تا ۳۶ ساعت دوام می‌آورد. همچنین سری واچ ۸ نیز به باتری ۳۰۸ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که عمر آن به ۱۸ ساعت می‌رسد. اپل در نسل دوم ساعت واچ SE نیز از باتری ۲۶۹ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است.

بد نیست بدانید اپل واچ اولترا همانند سری آیفون ۱۴ برای اولین بار از GPS دو فرکانس پشتیبانی می‌کند که اطلاعات مکانی بهتری را در شهرهای بزرگ ارائه می‌دهد. این فناوری نسبت به GPS تک فرکانس از دقت بالاتری نیز برخوردار می‌باشد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید