بیل گیتس: روش مدیریت ایلان ماسک بسیار لحظه ای و عجولانه است - تکفارس 
بیل گیتس: روش مدیریت ایلان ماسک بسیار لحظه ای و عجولانه است - تکفارس 

بیل گیتس: روش مدیریت ایلان ماسک بسیار لحظه ای و عجولانه است

افشین نوری
۱ دی ۱۴۰۱ - 10:58
بیل گیتس: روش مدیریت ایلان ماسک بسیار لحظه ای و عجولانه است - تکفارس 

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریداری کرده است تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است و همین موضوع باعث انتقادات فراوانی به او شده است. البته هر مدیری روش مدیریت خاص خودش را دارد، اما بیل گیتس معتقد است که مدیریت ماسک، طبق برنامه‌ریزی قبلی نیست و براساس تصمیمات لحظه‌ای انجام می‌گیرد. 

بیل گیتس که خودش از مدیران باسابقه حوزه فناوری است تجربیات زیادی در این بخش دارد و وقتی از او درباره نحوه مدیریت ایلان ماسک پرسیدند او آن را به روش مدیریت Seat-of-the-pants  تشبیه کرده و گفته است که ماسک صرفا براساس تصمیمات شخصی خودش یک شرکت را اداره می‌کند و به نظر جمعی افراد و برنامه‌ریزی‌های قبلی معتقد نیست. 

بد نیست بدانید که ماسک بعد از خرید تویبتر اولین کاری که کرد این بود که حساب توییتری امبر هرد را که دوست‌دختر سابقش بود دی‌اکتیو کرد. همین موضوع باعث شد تا کاربران او را مسخره کنند و بگویند: وقتی شما پول زیاد داشته باشید می‌توانید یک شبکه اجتماعی بخرید و از دوست دختر سابقتان انتقام بگیرید.

این نوع تصمیم‌گیری‌های احساسی و لحظه‌ای ماسک را در جاهای دیگری مثل توییتر نیز می‌توان مشاهده کرد بطوریکه تصمیمات اخیر او در این شرکت باعث شده تا تبلیغ‌کنندگان اعتماد خود را به توییتر از دست بدهند و نمایش تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی متوقف کنند. یکی دیگر از تصمیمات عجولانه ماسک اخراج بیش از ۳۰۰۰ نفر از کارکنان توییتر بود که در عرض چند روز انجام شد. او حتی بسیاری از مدیران رده‌بالای توییتر را اخراج کرد. ‌ 

ماسک چند روز پیش از کاربران توییتر پرسید آیا موافق باقی ماندن او در پست مدیرعاملی این شرکت هستند یا نه؟ و اکثر کاربران نیز گفتند که موافق کنار رفتن او از این پست هستند. او هم بعد از مشخص شدن نتیجه نظرسنجی گفت که به‌زودی کناره‌گیری خواهد کرد و به‌دنبال یک فرد مناسب برای جانشینی خودش است. 

خیلی‌ها معتقدند که ماسک قبل از ایجاد نظرسمجی مذکور به فکر پیدا کردن شخص مناسبی برای مدیرعاملی توییتر بوده است و این نظرسنجی صرفا یک نمایش بوده است. او گفته که مشکل او پیدا کردن مدیرعامل تویبتر نیست بلکه مشکلش پیدا کردن کسی است که بتواند توییتر را زنده بکند.

در هر حال هنوز مشخص نیست که توییتر تحت مدیریت ماسک به کدام‌ سمت و سو می‌رود و هدف‌گذاری این شرکت برای چند سال آینده چیست.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید