اپل فناوری بسیار پیشرفته بازخورد هیپتیک را به هدست واقعیت افزوده خود می آورد - تکفارس 
اپل فناوری بسیار پیشرفته بازخورد هیپتیک را به هدست واقعیت افزوده خود می آورد - تکفارس 

اپل فناوری بسیار پیشرفته بازخورد هیپتیک را به هدست واقعیت افزوده خود می آورد

افشین نوری
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 14:16
هدست واقعیت افزوده اپل

اپل قرار است سال آینده یک هدست واقعیت افزده معرفی کتد و حالا این شرکت قصد دارد از فناوری ژیرسکوپ در این هدست استفاده کند تا تجربه کاملا واقعی و غرق‌شونده را در اختیار کاربران قرار دهد‌.

این‌روزها اکثر شرکت‌ها سعی می‌کنند تا فناوری واقعیت افزوده خود را به‌روزتر کنند تا کاربران هنگام استفاده از این فناوری یک تجربه نزدیک به واقعیت داشته باشند. اپل نیز در این زمینه پتنت جدیدی به ثبت رسانده است که استفاده از بازخورد هپتیک را برای هدست آینده این شرکت به ارمغان خواهد آورد.  این پتنت با عنوان Gyroscopic Precession Engine For Wearable Devices به ثبت رسیده است و جزییات بسیار زیادی دارد که در اینجا به همه آن نمی‌پردازیم. 

اپل فناوری بسیار پیشرفته بازخورد هیپتیک را به هدست واقعیت افزوده خود می آورد - تکفارس 

اپل در پتنت خود خود گفته است که در حال حاضر برخی گوشی‌های گیمینگ فناوری بازخورد هپتیک را فقط در قالب ایجاد لرزش در حین اجرای بازی‌ها ارائه می‌کنند که آن هم فقط در یک محور اتفاق می‌افتد، اما این فناوری می‌تواند با توسعه بیشتر، قابلیت‌های بسیار واقعی‌‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.‌  

اپل در فناوری جدید خود قرار است از یک موتور دقیق ژیروسکوپی برای ایجاد فیدبک‌های هپتیک توسعه‌یافته استفاده کند. این موتور باعث خواهد شد تا نیروها و چرخش‌های متناوبی در گردن و سر کاربری که هدست واقعیت افزوده را پوشیده است ایجاد شود که همه این حرکت‌ها متناسب با محتوای پخش شده در هدست انجام‌ خواهند شد. مثلا کاربران با این فناوری خواهند توانست احساس برخورد هوا به صورتشان را حس کنند. اپل حتی ممکن است در کنار هدست خود دستکش‌های هوشمندی نیز ارائه کند که در زمینه لمسی به کاربر کمک خواهند کرد. ‌

اپل تاکنون پتنت‌های زیادی را به ثبت رسانده بنابراین هنوز با قاطعیت نمی‌توان گفت که این پتنت رنگ واقعیت به خود خواهد دید. با این‌حال، این شرکت قصد دارد اولین هدست واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۲۳ معرفی کند و باید منتطر بمانیم و ‌ببینیم‌ که اولین تجربه اپل در این حوزه چگونه خواهد بود. 

منبع: Applinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید