تصاویری از کارت گرافیک انویدیا تایتان ایدا منتشر شد - تکفارس 
تصاویری از کارت گرافیک انویدیا تایتان ایدا منتشر شد - تکفارس 

تصاویری از کارت گرافیک انویدیا تایتان ایدا منتشر شد

مهدی حلوائی
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 12:23
انویدیا تایتان ایدا

بر اساس گزارش‌های قبلی، انویدیا کارت گرافیک جدیدی از کلاس تایتان را در دست ساخت دارد که به نسخه‌ی کامل تراشه‌ی گرافیکی AD012-450 مجهز شده و قدرت فوق‌‌العاده‌ بالایی دارد. حالا امروز تصاویری از این کارت در کانال یوتیوب Moore’s Law Is Dead منتشر شده که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

گزارش‌های قبلی افشاگر مشهوری به نام Kopite7kimi به استفاده‌ی کارت گرافیک انویدیا تایتان ایدا از نسخه‌ی کامل تراشه‌ی گرافیکی AD012-450 با ۱۸،۱۷۶ هسته‌ی کودا و ۴۸ گیگابایت حافظه‌ GDDR6X با سرعت ۲۴ گیگابیت بر ثانیه روی رابط باس ۳۸۴ بیتی اشاره داشت. همچنین گفته می‌شود که این کارت دارای توان مصرفی ۹۰۰ وات بوده و توان گرافیکی آن در حالت پیش‌فرض و بدون نیاز به اورکلاک به بالای ۱۰۰ ترافلاپس می‌رسد.

حالا کانال یوتیوب MLID به تصویری از این کارت دسترسی پیدا کرده که طراحی مشابه بدنه‌ی آن با کارت‌های سری RTX 40 را نشان می‌دهد. البته این کارت به دو درگاه ۱۶ پین مجهز شده و از این رو برای استفاده از آن به هشت کانکتور ۸ پین و یا دو کانکتور ۱۶ پین و یک منبع تغذیه‌ی ATX 3.0 نیاز است.

بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی، انویدیا برنامه‌ای برای عرضه‌ی این کارت با نام یادشده نداشته و در عوض قصد دارد تا آن را با نام RTX 4090 Ti در دسترس کاربران قرار دهد. در حال حاضر هنوز تاریخ عرضه‌ی این محصول مشخص نیست اما بدون شک تا آن زمان، RTX 4090 قدرتمندترین کارت موجود در بازار خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید