ایلان ماسک اعلام کرد از مدیرعاملی توییتر کنار می رود - تکفارس 
ایلان ماسک اعلام کرد از مدیرعاملی توییتر کنار می رود - تکفارس 

ایلان ماسک اعلام کرد از مدیرعاملی توییتر کنار می رود

افشین نوری
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 11:34
ایلان ماسک

ایلان ماسک سرانجام ۲۴ ساعت بعد از مشخص شدن نتیجه نظرسنجی‌ اخیرش اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند‌. او چند روز پیش با را‌ه‌اندازی یک نظرسنجی در توییتر از کاربران پرسید آیا موافق کنارگیری او از مدیرعاملی توییتر هستند یا نه. او حالا سوکj خود را شکسته و گفته است که به نظر کاریران احترام خواهد گذاشت و یک‌ جایگزین برای خودش پیدا خواهد کرد. ماسک اشاره‌ای به اسم جانشین خودش نکرد. 

ماسک از زمانی که توییتر را تصاحب کرده‌ است تغییرات زیادی را در آن ایجاد کرده است و هدف اصلی خود را افزایش درآمدهای این شرکت از طرق مختلف اعلام کرده است. البته او با اظهارات بحث‌برانگیزش موجب واکنش‌هایی نیز علیه خودش شده است. او با انتقاد از سیاست‌های قیبلی توییتر گفته است که از آزادی بیان در شبکه اجتماعی توییتر حمایت خواهد کرد و اجازه خواهد داد تا اکانت‌هایی که قبلا مسدود شده بود مثل اکانت دونالد ترامپ دوباره به توییتر برگردند. البته او همچنین گفته است که در مقابل اکانت‌های فیک و جعلی اقدامات قاطع‌تری انجام خواهد داد. 

با این حال، تغییرات اخیر توییتر باعث انتقادات فراوانی از او شد و به همین‌خاطر او اعلام کرد که برای ایجاد تغییرات آتی در توییتر، از روش نظرسنجی استفاده خواهد کرد. او سپس با ایجاد یک نطرسنجی، از کاربران پرسید که ایا موافق باقی ماندن او به‌عنوان مدیرعامل توییتر هستند یا نه. حالا نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۷.۵ درصد موافق رفتن او هستند و ۴۲.۵ درصد مخالفند. ماسک گفته بود که از نتیجه این نظرسنجی تبعیت خواهد کرد. ‌

 به نظر می‌زسد نتیجه این نطرسنجی باعث شوکه شدن ماسک شده است چراکه او همیشه قبل از خوابیدن یک توییت می‌زد اما این‌بار این کار را نکرد. او فقط یک توییت از شرکت اسپیس ایکس و یک‌رشته‌توییت درباره موضوع داغ فایل‌های توییتر را ریتوییت کرد. این سکوت ماسک بسیار معنادار بود و شاید او در حال ارزیابی اوضاع بود. اما سرانجام با انتشار توییتی تایید کرد که از مدیرعاملی توییتر کنار خواهد رفت. او گفت که تمرکز خودش را روی بخش نر‌م‌افزار و سرورهای توییتر خواهد گذاشت. 

اخیرا سرمایه‌گذاران توییتر به‌خاطر عدم توجه کافی ماسک به این شرکت انتقاد کرده بود. آن‌ها از ماسک انتطار دارند که وقت بیشتری به این شرکت خودروسازی اختصاص بدهد. البته مدیران اسپیس ایکس گفته‌اند که تمرکز ماسک روی توییتر مانع از اجرای تعهدات آن‌ها در زمینه گسترش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نخواهد شد. 

پر هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که کاسک چه کسی را به‌عنوان جانشین خود انتخاب می‌کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید