خبر خوب: جایگزین کردن باتری گوشی‌ها در آینده نزدیک بسیار راحت‌تر می‌شود - تکفارس 
خبر خوب: جایگزین کردن باتری گوشی‌ها در آینده نزدیک بسیار راحت‌تر می‌شود - تکفارس 

خبر خوب: جایگزین کردن باتری گوشی‌ها در آینده نزدیک بسیار راحت‌تر می‌شود

افشین نوری
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 15:23
خبر خوب: جایگزین کردن باتری گوشی‌ها در آینده نزدیک بسیار راحت‌تر می‌شود - تکفارس 

اتحادیه اروپا ظاهرا قصد دارد پروسه جایگزین کردن باتری گوشی‌ها را در آینده نزدیک برای کاربران راحت کند. 

این اتحادیه اخیرا قوانین خوبی به تصویب رسانده است که از آن جمله می‌توان به الزام استفاده از درگاه USB-C روی گوشی‌ها، امکان نصب جانبی اپلیکیشن‌ها روی آیفون‌ها و همچنین الزام شرکت‌ها به ارائه سه سال آپدیت نرم‌افزاری و پنج سال آپدیت امنیتی اشاره کرد. 

حالا این اتحادیه قصد دارد تعویض باتری گوشی‌ها را برای مردم راحت‌تر کند‌. طبق طرح جدیدی که این اتحادیه پیشنهاد کرده است شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند باید از باتری‌های قابل‌جایگزین در دستگاه‌های خود استفاده کنند. در این نوع باتری‌ها برخلاف باتری‌های مرسوم، از مواد و فناوری‌هایی استفاده می‌شود که امکان جایگزینی راحت‌تر آن‌ها را فراهم خواهد کرد. ‌

ضمن اینکه قرار است برچسب روی باتری گوشی‌ها تغییر کند تا کاربران بتوانند به اطلاعات مفیدتری درباره این باتری‌ها دسترسی داشته باشند. این اطلاعات شامل ظرفیت، عملکرد، دوام، ترکیب شیمیایی و موارد دیگر خواهد بود. از طرف دیگر، طرح دجدید اتحادیه اروپا به نفع محیط زیست نیز خواهد بود، بطوریکه طبق این طرح میزان استفاده از مواد شیمیایی در باتری گوشی‌ها نباید از حد مشخصی فراتر رود.

طرح جدید اروپا ظاهرا علاوه بر باتری گوشی‌ها شامل باتری خودروهای الکتریکی و باتری‌های صنعتی نیز خواهد شد. این طرح در صورت تصویب قرار است از سال ۲۰۲۴ اجرایی شود و مطمئنا شرکت‌ها تا آن موقع فرصت کافی برای سازگار کردن خود با این قانون را خواهند داشت. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.