رابط کاربری MIUI 14 برای سری شیائومی ۱۲S عرضه شد - تکفارس 
رابط کاربری MIUI 14 برای سری شیائومی ۱۲S عرضه شد - تکفارس 

رابط کاربری MIUI 14 برای سری شیائومی ۱۲S عرضه شد

افشین نوری
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 08:34
شیائومی 12S اولترا

شیائومی به‌تازگی رابط کاربری MIUI 14 را به‌همراه سری شیائومی ۱۳ عرضه کرد و حالا قرار است این نرم‌افزار برای سایر گوشی‌های شیائومی نیز عرضه شود. بعد از سری شیائومی ۱۳ اولین مدلی که این آپدیت را دریافت کرده است سری شیائومی ۱۲S است که از امروز کاربران چینی به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. 

طبق گزارش‌هایی که امروز منتشر شده است کاربران گوشی‌های شیائومی ۱۲S، شیائومی ۱۲S پرو و شیائومی ۱۲S اولترا موفق به دریافت رابط کاربری MIUI 14 شده‌اند‌. همانطور که می‌دانید این رابط کاربری بر پایه اندروید ۱۳ طراحی شده است و همه قابلیت‌های این سیستم عامل را در خود دارد. 

کسانی که یکی از گوشی‌های فوق را دارند می‌توانند آپدیت مذکور را که حجمی حدود ۵.۷ گیگابایت دارد با شماره ورژن ۱۴.۰.۲.۰.TLACNXM دریافت کنند‌. این آپدیت به‌تدریج در حال عرضه شدن است و ممکن است دریافت آن چند روز طول بکشد. بنابراین اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید کمی صبور باشید. 

هماتظور که می‌دانید MIUI 14 هنوز برای کاربران جهانی عرضه نشده است و فعلا فقط کاربران چینی به آن دسترسی دارند. انتطار می‌رود با شروع سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه جهانی آن باشیم. البته نسخه حهانی این نرم‌افزار احتمالا برخی قابلیت‌ها را نخواهد داشت که کاملا طبیعی است و شیائومی معمولا قابلیت‌هایی را که مخصوص کاربران چینی ارائه کرده است برای بازارها جهانی عرضه نمی‌کند. 

رابط کاربری MIUI 14 تفاوت‌های مهمی نسبت به MIUI 13 دارد و بسیار سبک و روان است. شیایومی با بهبود معماری سیستمی این رابط کاربری سعی کرده است یک نرم‌افزار بسیار کارآمد را ارائه کند. در این برنامه از یک قابلیت به نام‌ موتور فوتون استفاده شده است که مدت‌زمان لودینگ اپلیکیشن‌ها را کاهش خواهد داد. تغیبرات بصری زیادی نیز به همراه MIUI 14 ارائه شده‌اند که شامل آیکون‌ها و ویجت‌های جدید و همچنین تم‌های جدید می‌شود. قابلیت‌های جدیدی مثل فشرده‌سازی خودکار اپلیکیشن‌های غیرفعال و امکان خاموش کردن دائمی نوتیفیکیشن‌ها نیز در این رابط کاربری ارائه شده‌اند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید