دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی — معرفی ۶ اپلیکیشن برتر - تکفارس 
دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی — معرفی ۶ اپلیکیشن برتر - تکفارس 

دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی — معرفی ۶ اپلیکیشن برتر

کسری نراقی
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 10:00
دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی

با سری پست‌های دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی در خدمتتان هستیم. با داشتن برنامه اندروید آموزش زبان ترکی بر روی تلفن همراهتان و تقویت مهارت مکالمه به زبان استانبولی، دیگر نگران برقراری ارتباط با افراد ترک زبان در فضای مجازی و واقعی نباشید. با دانلود و نصب هر کدام از این برنامه‌ها، در هر زمان و مکانی که تمایل داشته باشید؛ می‌توانید با خیال راحت، به آموزش زبان ترکی استانبولی بپردازید.

سخن آغازین

با توجه به افزایش تعاملات بین دو کشور ایران و ترکیه، مردم بومی دو منطقه نیز، برای داشتن روابط موفق تجاری، فرهنگی، سیاسی و توریستی، همواره در یادگیری زبان‌های مربوط به مخاطبشان، کوشا بوده‌اند. در زمان‌های دور، یک فرد به عنوان مترجم، پیام‌های رد و بدل شده بین دو طرف مذاکره را ترجمه می‌کرد اما با گذشت زمان و افزایش حساسیت معاملات و مذاکرات، هر کدام از مذاکره کنندگان، سعی کردند تا به این زبان مسلط شوند.

مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی

اگر از من که سال‌ها به کار تدریس مشغول بوده‌ام؛ بپرسید که مزایای آموختن زبان استانبولی چیست؟ به شما این جواب را خواهم داد که نه تنها آموزش زبان ترکی بلکه آموزش هر زبان دیگری، به شما کمک می‌کند تا عملکرد ذهنتان را تقویت کنید. جالب است بدانید که هر چه ذهن شما، قوی‌تر عمل کند؛ توانایی تصمیم‌گیری در انجام امور، برایتان افزایش پیدا خواهد کرد و با سرعت عمل بیشتری پیش خواهید رفت. نکته جالب دیگر آموزش یک زبان جدید، این است که از آلزایمر جلوگیری کرده و از زوال ذهن، پیشگیری خواهد نمود. دوستان، گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست: راستش را بخواهید؛ من بارها در محافل علمی مشاهده کرده‌ام که وقتی صحبت از آموزش زبان به میان می‌آید؛ مردم فقط به دنبال این هستند که ببینند؛ آیا آموختن آن زبان در زندگی روزمره‌شان کاربرد خواهد داشت یا نه…؟! به نظر بنده، این طرز فکر کاملاً اشتباه است. ممکن است بسیاری از افراد فقط به آموزش این زبان علاقه داشته باشند و بدون هیچ نیازی که آن‌ها را وادار به آموزش کند؛ به فراگیری زبان بپردازند. همراهان گرامی، آموزش زبان جدید و مخصوصاً زبان ترکی استانبولی، فقط محدود به شکوفایی ذهنی و علاقه افراد نبوده و علاوه بر جنبه‌های فردی، آموزش این زبان، می‌تواند بر جنبه‌های اجتماعی زندگی هر شخص نیز اثر بگذارد که در ادامه، به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه

به قول اساتید زبان شناسی، زبان، دروازه ورود به فرهنگ‌های مختلف است. با یادگیری زبان هر کشوری، می‌توانیم با آداب و رسوم اولیه آن کشور، آشنا شده و در برقراری ارتباط با مردم آن منطقه، با چشم و گوش بازتر عمل کنیم. هر چه در تعاملات خود، به آداب و رسوم و فرهنگ آن منطقه بیشتر احترام بگذاریم؛ نتایج مثبت بیشتری را کسب خواهیم کرد.

ایجاد فرصت های شغلی جدید

کسی که شروع به دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی کرده و طبق برنامه زمان بندی شده، به فراگیری زبان ترکی استانبولی بپردازد؛ پس از یک مدت کوتاه، به این زبان مسلط شده و می‌تواند تحت عناوین مختلف شغلی از جمله: مدیر روابط عمومی شرکت‌های صادرات و واردات، مترجم زبان ترکی، مدرس زبان ترکی و غیره در سازمان‌ها یا شرکت‌های مختلف، استخدام شود. یکی از راه‌های یادگیری زبان ترکی استانبولی و همچنین دیگر زبان‌ها، استفاده از فیلم‌های آموزشی است، با داشتن منبع آموزشی مانند فرادرس دیگر نگرانی بابت کیفیت کلاس‌های درس نخواهید داشت. با دریافت ویدیوهای آموزشی فرادرس چند قدم از دیگران جلوتر خواهید بود! برای دریافت مجموعه آموزش‌های زبان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

افزایش اعتماد به نفس در سفرهای کاری و تفریحی

فرض کنید؛ یک تاجر خشکبار هستید و با توجه به کمبود خشکبار در کشور ترکیه، برای تنظیم قرارداد صادرات خشکبار از ایران به ترکیه، وارد یک شرکت واردکننده ترکیه‌ای شده‌اید. اگر شما به زبان ترکی استانبولی، مسلط باشید؛ مسلم است که قدم‌های محکم و استواری در راه این شرکت خواهید برداشت و با اعتماد به نفس بیشتری در آن جلسه کاری شرکت خواهید کرد. در مقابل آنچه گفته شد؛ مسلم است که اگر به زبان آن منطقه مسلط نباشید؛ با کلی ترس و استرس، وارد محیط کاری خواهید شد. نه تنها در حوزه تجارت، بلکه در حوزه آموزش نیز، قضیه به همین شکل خواهد بود و هر چه شما با تسلط بیشتری وارد دانشگاه شوید؛ اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

کسب درآمد بیشتر

با توجه به آنچه که گفته شد؛ اگر از زبان ترکی، در راستای کسب درآمد استفاده کنید؛ با توجه به روابط گسترده بین ایران و ترکیه، اشتغال یافتن در زمینه زبان استانبولی، برایتان کسب ثروت و سرمایه را در پی خواهد داشت. بسیاری از مدیران داخلی و مترجمان شرکت‌ها وجود دارند که از این راه به ثروت‌های کلان دست پیدا کرده‌اند. بنابراین، اگر شروع به آموزش زبان ترکی استانبولی کرده‌اید؛ با اعتماد به نفس، وارد محیط‌های کاری شوید.

کسب درآمد بیشتر

روش های آموزش زبان ترکی استانبولی

مخاطبین عزیز، توجه داشته باشید که در حوزه آموزش، انواع متدها و روش‌ها، ارائه شده است. از روش‌های حضوری و سنتی کلاس درس، گرفته تا روش‌های نوین آموزشی مثل نرم افزارها و پلتفرم‌های آموزش زبان. متخصصان و محققان حوزه زبان شناسی، هم اکنون روش‌های خلاق و نوین آموزش مثل ویدئوهای آموزشی یا نرم افزارهای موجود در این حوزه را کاربردی و مفید می‌دانند. افراد شاغل را با کلی دغدغه، در نظر بگیرید. هر کدام از این افراد با دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی و نصب آن بر روی تلفن همراه خود، می‌توانند در حال ورزش کردن یا حتی در حال استراحت نیز، به مطالعه بپردازند. در واقع، پلتفرم‌های آموزش زبان، محدود به زمان یا مکان خاصی نبوده و در هر مکان یا زمانی، قابل استفاد هستند. راستش را بخواهید؛ دلیل اصل برتری این روش به روش‌های سنتی هم همین است.

دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی به فارسی

با کمی جست و جو در مرورگر گوگل، متوجه خواهید شد که نرم افزارهای زیادی برای آموزش زبان، وجود دارند. ما در این پست، به معرفی بهترین این نرم افزارها خواهیم پرداخت.

 اپلیکیشن دولینگو (Duolingo)

اگر در گوگل استور (Google store)، به دنبال نرم افزارهای آموزش زبان بگردید؛ نام دولینگو را در ابتدای لیست مشاهده خواهید کرد. چرا که این نرم افزار، یکی از محبوب‌ترین ها در سطح جهان است و جزو پرامتیازترین‌ها به حساب می‌آید. یکی از ویژگی‌های بارز این اپلیکیشن، بخش بندی درس‌ها به بخش‌های کوچک است. زبان آموز، با این قابلیت، می‌تواند مهارت‌های گفتاری، شنیداری و حتی نوشتاری خود را با تمرین و تکرار، تقویت نماید. یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم افزار، امکان سفارشی سازی خدمات آن است. به نحوی که اگر در مترو در حال حرکت هستید یا در هر شرایط دیگر، امکان صحبت کردن را نداشته و حتی نمی‌توانید به درس‌های آن گوش کنید؛ می‌توانید برای مدت کوتاهی، آن آپشن را غیرفعال نمایید.

دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی به فارسی

اپلیکیشن دولینگو برای سنین مختلف طراحی شده؛ دارای داستان‌های کوتاه در مورد موضوعات مورد مطالعه مختلف می‌باشد. به نحوی که برای مخاطب هم جذابیت دارد و هم باعث سرگرمی او در حین آموزش می‌گردد. علاوه بر آن، نرم افزار دولینگو به نحوی طراحی شده است که جلسات آموزشی را یادآوری کرده و در صورت غیبت شما از جلسه آموزشی، برایتان ایمیل پیگیری ارسال می‌کند. این پلتفرم رایگان بوده و بر روی تلفن‌های همراه با سیستم عامل‌های اندروید و آیفون، قابل نصب می‌باشد.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس (Faradars)

اگر دانشجو هستید یا فرزند دانشجویی در خانه دارید؛ به طور قطع نام مجموعه آموزشی فرادرس را شنیده‌اید. یکی از برترین‌های حوزه آموزش برای کاربران ایرانی، مجموعه آموزشی فرادرس می‌باشد که فیلم‌های آموزشی را با بهترین کیفیت و با حداقل هزینه در اختیار دانشجویان قرار داده و آن‌ها را در امر آموزش، یاری می‌نماید. اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس امکان جستجوی پیشرفته مطالب و سرفصل‌های آموزشی را برای فراگیران زبان ترکی استانبولی، فراهم نموده و در عین حال، با اشتراک گذاری وبینارهای آموزشی به روز، سطح علمی کاربران خود را همواره به روز نگه می‌دارد. اگر از خود می‌پرسید که اپلیکیشن فرادرس را باید از کجا دانلود کنیم؟ به اطلاعتان می‌رسانم که با مراجعه به فرادرس یا با مراجعه به گوگل پلی، به راحتی می‌توانید به آموزش‌های این پلتفرم دسترسی پیدا کنید. با نصب این اپلیکیشن، علاوه بر آموزش‌های زبان ترکی، به ۲۱۰۰۰ ساعت آموزشی در مورد مباحث روز دنیا هم دسترسی خواهید داشت و یک معلم خصوصی سیار را در داخل تلفن همراه یا لپ تاپتان با خود، حمل خواهید کرد.

آموزش آنلاین فرادرس

راستش را بخواهید؛ قبل از معرفی پلتفرم‌های آموزش ترکی استانبولی، چندین پلتفرم مختلف را تست کردیم تا بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم و در بین نرم افزارهای ایرانی، تنها نرم افزاری که با آموزش‌های برنامه ریزی شده و دقیق، به ارائه مطالب پرداخته و در عین حال، بدون ایرادات آموزشی می‌باشد؛ اپلیکیشن آموزشی فرادرس است. پس بدون مکث و ذره‌ای تردید، برای دانلود اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس و نصب آن برروی گوشی‌های با سیستم عامل اندروید و IOS اقدام کرده و فرآیند آموزش خود را استارت بزنید.

اپلیکیشن نصرت (Nosrat)

اگر به دنبال دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی به فارسی هستید که زبان نرم افزاری آن فارسی باشد؛ بعد از اپلیکیشن فرادرس، نصرت نیز برای شما مناسب خواهد بود. به یاد دارم که از دوران نوجوانی من، گروه آموزش زبان نصرت در زمینه آموزش، فعالیت گسترده‌ای داشت و هم اکنون هم، نظر کاربران را به خود جلب می‌کند. اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی نصرت، بر پایه تقویت مهارت مکالمه به زبان ترکی استانبولی طراحی و ارائه شده است. در این نرم افزار، شما می‌توانید مکالماتی که با استفاده از کلمات پایه طراحی شده‌اند را به صورت تصویری، آموخته و متن و ترجمه همان متن را همراه با ترجمه فارسی، در صفحه تلفن همراهتان مشاهده نمایید. این اپلیکیشن، از گوگل پلی قابل خریداری و نصب بر روی انواع گوشی‌های تلفن همراه می‌باشد.

اپلیکیشن ممورایز (Memrise)

در این بخش از پست آموزشی دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی، به معرفی پلتفرم ممورایز خواهیم پرداخت. این نرم افزار یکی از دیگر اپلیکیشن های محبوب در سطح دنیا می‌باشد که بدون داشتن معنای فارسی لغات ترکی، به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از معانی انگلیسی اپلیکیشن، زبان ترکی استانبولی را نیز، همزمان با آموزش زبان انگلیسی، تقویت کرده و به قول قدیمی‌ها، با یک تیر، دو نشان بزنید. اپلیکیشن ممورایز، بر روی گوشی‌های با سیستم عامل اندروید و آیفون قابل نصب بوده و بیشتر برای تقویت مهارت مکالمه به زبان ترکی استانبولی کاربرد دارد. چرا که در این پلتفرم، ویدئوهای آموزشی را مشاهده خواهید کرد که در آن، افراد بومی با همان لهجه اصیل، به مکالمه می‌پردازند. هدف استفاده از افراد بومی در ویدئوهای آموزشی ممورایز، شبیه سازی حضور کاربر در محیط آن منطقه می‌باشد. از نظر طراحان این نرم افزار، هر چه یک برنامه آموزشی یک پلتفرم به دنیای واقعی نزدیک‌تر باشد؛ یادگیری عمیق‌تر خواهد بود.

اپلیکیشن ممورایز (Memrise)

اپلیکیشن بابل (Learn Turkish – Babble)

یکی دیگر از برترین‌های حوزه آموزش زبان ترکی استانبولی، پلتفرم رایگان بابل می‌باشد که نظر بسیاری از کاربران ایرانی و خارجی را به خود جلب کرده است. این نرم افزار برای کسانی طراحی شده است که زمان کمی برای آموزش دارند ولی می‌خواهند که از همین زمان اندک نیز، حداکثر استفاده را ببرند. بابل در جلسات ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ای فشرده، به تقویت مهارت‌های گفتاری و شنیداری زبان آموز پرداخته و تلاش در انتقال فرهنگ کشور ترکیه به زبان آموزان، دارد. بابل قابلیت نصب بر روی گوشی‌های اندروید و آیفون را داشته و با ویژگی مرور جلسات آموزشی و تمرین و تکرار، به یک نرم افزار مطرح زبان، تبدیل شده است.

اپلیکیشن دراپس (Drops)

این نرم افزار، از طریق انیمیشن ها، بازی ها و دیگر فعالیت های ذهنی، از قبیل فعالیت های تعاملی، به آموزش زبان ترکی استانبولی می‌پردازد. بنابراین می‌توان پلتفرم دراپس را برای افرادی که حافظه تصویری خوبی دارند؛ پیشنهاد نمود. این نرم افزار، بر روی دایره لغات فراگیران، کار کرده و از طریق گسترش آن، به تکمیل آموخته های زبان آموز، کمک می‌نماید. این پلتفرم برای کسانی مناسب است که دستور زبان ترکی استانبولی را به خوبی آموخته باشند. در غیر این صورت، در تقویت مهارت مکالمه به زبان ترکی استانبولی، هیچ گونه کارایی نخواهد داشت.

سخن آخر در رابطه با خودآموز زبان ترکی استانبولی

در انتهای پست آموزشی می خواهیم آموزشی دیگر از مجموعه فرادرس را به شما عزیزان معرفی کنیم، این آموزش زبان ترکی در سطح مقدماتی بوده و توسط دکتر سید مصطفی کلامی هریس تدریس شده است. برای شماهده سرفصل های این آموزش و دریافت آن می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

به پایان مطلب رسیدیم، امیدوارم که برای شما مفید واقع شده باشد و در تصمیم گیری برای دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی مفید بوده و متناسب با نیازتان، شما را راهنمایی کند. نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این پست آموزشی، با ما در میان بگذارید. کامیاب باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.