اپل در حوزه واقعیت افزوده شرکت متا را شکست خواهد داد - تکفارس 
اپل در حوزه واقعیت افزوده شرکت متا را شکست خواهد داد - تکفارس 

اپل در حوزه واقعیت افزوده شرکت متا را شکست خواهد داد

افشین نوری
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 22:17
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل قصد دارد سال آینده اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند و اگر چنین اتفاقی بیفتد مسلما متا با چالش بزرگی در این حوزه مواجه خواهد شد.

متا در حال حاضر چندین هدست واقعیت مجازی در بازار دارد که و سال گذشته نیز یک عینک هوشمند به نام Ray-Ban Stories معرفی کرد که قادر به انجام کارهای مهتلفی مثل برقراری تماس تلفنی، عکاسی، پخش موزیک و کارهای دیگر بود‌ 

البته این عینک یک مشکل اساسی داشت و آن این بود که با گوشی های آیفون به‌خوبی کار نمی‌کرد. برای مثال عکس‌‌های گرفته با این عینک، به‌طور خودکار روی آیفون دانلود نمی‌شدند و کاربر مجبور بود که اپلیکیشن متا را باز کند. 

مشکل دیگری که متا با آن روبه‌روست این است که این شرکت برخلاف اپل هیچ‌ گوشی هوشمندی تولید نمی‌کند و هدست‌های واقعیت افزوده خود را مجبور است که با گوشی‌های سایر شرکت‌ها جفت کند که کار پیچیده‌ای است. اما اپل به‌خاطر داشتن گوشی‌های آیفون چنین مشکلی ندارد. 

البته شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه‌ متا قصد ساختن دستگاه‌هایی شبیه گوشی دارد که با عینک واقعیت افزوده‌اش جفت خواهند شد. اما این به معنای آن است که کاربران علاوه بر گوشی خود باید یک دستگاه دیگر را نیز همراه خودشان حمل کنند. 

متا حتی ایده ساخت ساعت هوشمند برای جفت شدن با عینک واقعیت افزوده‌اش را پی‌گیری کرد اما ظاهرا متا در این بخش هم به مشکل برخورد کرد. در مقابل، اپل قادرخواهد بود علاوه بر ‌گوشی‌های آیفون، ساعت‌های هوشمندش را نیز با هدست یا عینک واقعیت افزوده آینده‌اش جفت کند. بنابراین اپل از هر جخت نسبت به متا برتری دارد و متا محبور است که عینک واقعیت افزوده خود را جوری بسازد که به‌طور مستقل عمل کند و نیازی به دستگاه دیگری مثل گوشی و ساعت هوشمند نداشته باشد. 

مزیت دیگر اپل نسبت به متا در حوزه واقعیت افزوده این است که اپل نرم‌افزارهایی نیز برای هدست واقعیت افزوده آینده خود توسعه داده است، در حالیکه متا هنوز اقدام موثری در این زمینه انجام نداده است. 

بنابراین متا با مشکلات زیادی برای گسترش کسب‌وکار واقعیت افزوده خودش مواجه است و اکر می‌خواهد که حرفی برای گفتن داشته باشد باید بر این مشکلات فائق بیاید.

منبع: Appleinider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید