آمریکا معافیت مالیاتی چندین شرکت چینی را برای ۹ ماه دیگر تمدید کرد - تکفارس 
آمریکا معافیت مالیاتی چندین شرکت چینی را برای ۹ ماه دیگر تمدید کرد - تکفارس 

آمریکا معافیت مالیاتی چندین شرکت چینی را برای ۹ ماه دیگر تمدید کرد

افشین نوری
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 06:35
آمریکا معافیت مالیاتی چندین شرکت چینی را برای ۹ ماه دیگر تمدید کرد - تکفارس 

دولت آمریکا اعلام کرد که قصد دارد برخی از محصولات چینی را که از پرداخت مالیات معاف شده بودند را دوباره تمدید کند. معافیت مالیاتی این محصولات قزار است ۳۱ دسامبر به پایان برسد اما حالا قرار است برای ۹ دیگر تمدید بشود.  

ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به خاطر بالا گرفتن جنگ اقتصادی بین چین و آمریکا در زمان ریاست جمهوری‌اش، سعی کرد تا اکثر محصولات چینی را مشمول پرداخت مالیات‌های سنگین کند تا عرصه بر شرکت‌ههای چینی تنگ شود. اما بعد از روی آمدن بایدن شرایط کمی تغییر کرد و حدود ۳۵۲ محصول چینی از پرداخت مالیات معاف شدند. 

وضع مالیات سنگین بر کالاهای چینی باعث شد تا اکثر شرکت‌های آمریکایی با مشکل تامین قطعات موردنیاز خود که در چین تولید می‌شدند روبه‌رو شوند. شرکت‌هایی مثل انویدیا و Zotac نسبت به این موضوع معنرض بودند و از دولت آمریکا خواستند که برخی کالاهای چینی که که جزو زنجیره تامین محصولات آمریکایی محسوب می‌شوند از پرداخت مالیات معاف شوند.  

دولت بایدن به درخواست این شرکت‌ها پاسخ داد و حالا شرکت‌هایی آمریکایی می‌توانند هزینه تولید محصولات خود را کاهش دهند و از انحاییکه اکثر قطعات مارت‌های گرافیکی انویدیا در چین تولیدمی‌شوندند انویدیا حالا می‌تولند برای ۹ ماه دیگر از این فرصت استفاده کند. در نتیجه کارت‌های این شرکت با قیمت پایین‌تری به دست مشتریان خواهند رسید و این شرکت دیگر مجبور نیست که بار سنگین ۲۵ درصد مالیات را بر دوش مشتریان خود تحمیل کند. 

دولت امریکا از شرکت‌ها این کشور خواسته است که لیست کالاهای موردنیاز خود را برای قرار گرفتن در لیست معاف از مالیات به.روزرسانی کنند تا واردات این کالاهای از کشورهایی مثل چین که تحت تحریم امریکا هستند مشمول معافیت‌های مالیاتی شوند. البته این معافیت‌ها هر ۹ ماه یکبار مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تائید مجددا تمدید می‌شوند. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید