اسپیس ایکس ۳۰۰۰ امین ماهواره اینترنتی استارلینک را به فضا پرتاب کرد - تکفارس 
اسپیس ایکس ۳۰۰۰ امین ماهواره اینترنتی استارلینک را به فضا پرتاب کرد - تکفارس 

اسپیس ایکس ۳۰۰۰ امین ماهواره اینترنتی استارلینک را به فضا پرتاب کرد

افشین نوری
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 22:22
اسپیس ایکس

شرکت اسپیس ایکس دیروز با استفاده از راکت فالکون ۹ چندین ماهواره اینترنتی استارلینک را به فضا پرتاب کرد و حالا این راکت رکورد ۱۵ پرتاب موفق را به ثبت رساند و با موفقیت به زمین بازگشت. 

در حال حاضر تعداد ماهواره‌های استارلینک به ۳۰۰۰ عدد در مدار زمین رسیده است که بیشترین تعداد ماهواره اینترنتی در فضا است و کشورهای بیشتری تحت پوشش آن قرار خواهند گرفت. اسپیس ایکس تنها شرکت خصوصی است که راکت ان توانسته این تعداد ماموزیت موفق به فضا را انجام دهد. 

در واقع می‌توان گفت که فالکون ۹ قابل اعتمادترین راکت ساخت بشر در طول تاریخ است و ۱۵ پرتاب موفق توسط این راکت یک رکورد جدید در تاریخ فضانوردی محسوب می‌شود. این راکت قرار است در ماه‌های آینده ماموریت دیگری را برای ناسا و چند شرکت دیگر انجام دهد. 

اسپیس ایکس امسال یک سال فوق‌العاده را سپری کرد بطوریکه تا آخر سال ۲۰۲۲ تعداد ۶۱ پرتاب موفق را ثبت خواهد کرد و این به معنای آن است که این شرکت در هر هفته یک پرتاب داشته است. این تعداد پرتاب در تاریخ فضانوردی بی‌سابقه است و بعید است که شرکتی بتواند به این رکورد دست یابد.‌

تعداد ماهواره‌های استارلینک در فضا به ۳۰۰۰ ماهواره رسبده است و ما شاهد بزرگترین مجموعه ماهواره اینترنتی در فضا هستیم و قرار است در سال‌های آینده ماهواره‌های بیشتری به این مجموعه‌ اضافه شوند. به‌طور متوسط در هر پرتاب ۶۰ ماهواره توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب شده است که آمار فوق‌العاده‌ای است. 

نکنه جالب اینکه اسپیس ایکس در حال توسعه نسل دوم ماهواره‌های خود است که بسیار پیشرفته‌تر و سریع‌تر خواهند بود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این‌ ماهواره‌ها چه زمانی به فضا پرتاب می‌شوند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید