اعضای جدید خانواده ی نکسوس, بزرگ تر و صد البته قوی تر - تکفارس 
اعضای جدید خانواده ی نکسوس, بزرگ تر و صد البته قوی تر - تکفارس 

اعضای جدید خانواده ی نکسوس, بزرگ تر و صد البته قوی تر

محمد قویدست
۲۶ مهر ۱۳۹۳ - 18:11
اعضای جدید خانواده ی نکسوس, بزرگ تر و صد البته قوی تر - تکفارس 

از چندی پیش شایعه ی معرفی نکسوس های جدید در مهر ماه از جمله پر سر و صدا ترین طرفداران اندروید , محبوب ترین سیستم عامل جهان محسوب میشد. شایعه به حقیقت پیوس و امروز با نکسوس ۶ ساخت موتورولا و نکسوس ۹ ساخت اچ تی سی رو به رو هستیم. یک گوشی هوشمند که بهتر است آنرا بنامیم فبلت و همچنین یک تبلت بسیار قدرتمند و خوش ساخت از اچ تی سی که هر دو از زبان طراحی نسبتا مشابهی بهره میبرند.

همواره سخن از کاربرد به مراتب بیشتر اندروید خام و  سرعت بیشتر آن نسبت به اندروید های غنی شده با رابط های کاربری مختلف بوده و هست. گوگل نیز برای اثبات این ادعا دست به تولید گوشی های هوشمند مختلف با اندروید خام زده است. سری خانواده ی نکسوس از ابتدا رقیب سرسخت محصولات اپل تحت سیستم عامل آی او اس هستند.

نکسوس ۶ در کمال ناباوری در سکو رسانی و بدون هیچ گونه مراسم خاصی رونمایی شد. گوشی غول پیکر و بسیار خوش ساخت موتورولا که از زبان طراحی آخرین پرچم دار همین شرکت یعنی موتو اکس جدید بهره میبرد.

سایز صفحه ی ۵.۹ اینچی به تراکم پیکسلی با کیفیت QHD از  جمله مواردی بود که انتظار دیدنش را در نکسوس ۶ حقیقتا نداشتیم! این گوشی که جزو خانواده ی فبلت ها محسوب میشود سرسخت ترین رقیب برای گلکسی نوت۴ و آیفون ۶ پلاس خواهد بود.

این تلفن با پایه قیمت ۶۵۰ دلار از سایت گوگل قابل پیش خرید است که همین قیمت گذاری نیز از جمله دیگر مواردی بود که مارا کمی تعجب زده کرد. شاید دلیل فروش خوب خانواده ی نکسوس در گذشته قیمت بسیار منصفانن شان بود که در این نسل خبری از آنها نیست.

این نکسوس جدید که میتوانیم آنرا موتو اکس غول پیکر نیز بدانیم تا حدودی نسخه ی فبلت پرچم دار موتورولا محسوب میشود تا نسخه ی تکامل یافته ی نکسوس ۵.

N6-moreeverything-1600

لوگوی نکسوس با همن سبک سیاق نکسوس قبلی در پشت دستگاه حک شده است. همچنین دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با همان سبک طراحی موتو اکس و جاگذاری زیبا و هوشمندانه ی فلش دو گانه و باتری عظیم۳۲۲۰ میلی آمپری از دیگر مشخصات این تلفن بزرگ هستند. همچنین این دستگاه به طور پیش فرض از آخرین نسخه ی آندروید یعنی Lollipop (آب نبات چوبی) بهره میبرد.

N6-hero-1600

اما برسیم به نکسوس ۹. تبلت خوش ساخت و بسیار قدرتمند اچ تی سی که به ادعای خود این شرکت از قدرتی برابر با مک بوک پرو ۲۰۱۲ بهره میبرد عضو جدید خانواده ی نکسوس بود که میتواند تهدیدی برای iPad Air 2 محسوب شود.

نکسوس ۹ گوگل که توسط کمپانی تایلندی اچ‌تی‌سی با زبانی مشابه زبان طراحی نکسوس ۶ طراحی و تولید شده از یک صفحه‌ی خوش اندازه  ۸.۹ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل بهره می‌برد که کیفیت بسیار مناسبی را تضمین میکند.

نسل جدید تبلت گوگل از هم اکنون آماده‌ی پیش‌خرید بوده و از تاریخ ۹ نوامبر نیز در فروشگاه‌ها برای خرید در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. گوگل برای نسخه‌ی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی از نوع وای-فای به ترتیب قیمت ۳۹۹ و ۴۷۹ دلار که قیمت های نسبتا خوبی به شمار میروند و برای نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی LTE نیز قیمت ۵۹۹ دلار را در نظر گرفته است.

N9-hero-1600

 

نسخه ی تحت LTE از شبکه‌های ارتباطی +HSPA در کنار GSM/EDGE چهار کاناله و CDMA پشتیبانی می‌کند. همچون سایر نسخه‌های گجت‌های تولید شده در سری نکسوس، این تبلت نیز همراه با نسخه‌ی جدید اندروید یعنی اندروید ۵ یا آبنبات‌چوبی روانه‌ی بازار خواهد شد.

علاوه بر مشخصات یاد شده این تبلت از مشخصاتی چون تراشه‌ی ۶۴ بیتی تگرا کی‌وان با فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش و لنز با گشادگی معقول f/2.4، دوربین ۱.۶ مگاپیکسلی در جلو و یک باتری ۶٫۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. همچنین بلندگو های بوم ساند اچ تی سی مهر تاییدی بر ساخت با کیفیت این تبلت توسط اچ تی سی میباشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.