رقابت بین فروشگاه های جایگزین اپ استور بسیار شدید خواهد بود - تکفارس 
رقابت بین فروشگاه های جایگزین اپ استور بسیار شدید خواهد بود - تکفارس 

رقابت بین فروشگاه های جایگزین اپ استور بسیار شدید خواهد بود

مهدی حلوائی
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 10:03
اپ استور

هفته‌ی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد اپل به لطف قانون بازارهای دیجیتالی (DMA) اتحادیه‌ اروپا سعی دارد تا امکان دانلود و نصب اپلیکیشن از فروشگاه‌های شخص ثالث را برای کاربران فراهم کند. این فرآیند، که سایدلودینگ (Sideloading) نام دارد، از مدت‌ها پیش در اندروید اجرا شده اما اپل معتقد است که این کار باعث افزایش میزان اپلیکیشن‌های آلوده به بدافزار در آی او اس می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، اجرای قانون DMA تا دو سال به طول خواهد انجامید. در حال حاضر فروشگاه اپلیکیشن‌های آمازون در بین کاربران اندرویدی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و احتمالاً این شرکت سعی خواهد کرد تا اپلیکیشن مشابهی را برای آی او اس ارائه دهد. بدون شک مایکروسافت نیز دیگر شرکتی خواهد بود که در این بخش با آمازون رقابت خواهد داشت.

با این وجود، لیست شرکت‌هایی که سعی خواهند داشت تا جایگزینی را برای اپ استور در آی او اس ارائه دهند به همین دو نام ختم نخواهد شد و به گفته‌ی بن وود (Ben Wood)، مدیر ارشد بازاریابی شرکت CCS Insight، ما شاهد معرفی صدها فروشگاه مشابه خواهیم بود. اما سوال اصلی این است که آیا کاربران به استفاده از این فروشگاه‌ها به جای اپ استور علاقه‌ای نشان خواهند داد؟

به احتمال زیاد، اپل حق پخش تبلیغات در خصوص خطرات دانلود اپلیکیشن از فروشگاه‌های شخص ثالث را خواهد داشت. همین موضوع می‌تواند کاربران را به ادامه‌ی استفاده از اپ استور ترغیب کند. در حال حاضر اپل امکان دانلود اپلیکیشن از چنین فروشگاه‌هایی را دلیل اصلی حملات بدافزاری در اندروید اعلام کرده است.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید