جان کارمک مدیر ارشد Oculus متا به خاطر انتقاد از زاکربرگ از این شرکت اخراج شد - تکفارس 
جان کارمک مدیر ارشد Oculus متا به خاطر انتقاد از زاکربرگ از این شرکت اخراج شد - تکفارس 

جان کارمک مدیر ارشد Oculus متا به خاطر انتقاد از زاکربرگ از این شرکت اخراج شد

افشین نوری
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 15:27
جان کارمک مدیر ارشد Oculus متا به خاطر انتقاد از زاکربرگ از این شرکت اخراج شد - تکفارس 

به نظر می‌رسد جان کارمک مدیر ارشد Oculus متا از این شرکت جدا شده است. طبق گزارشی که امروز منتشر شده، افراد معتبری این موضوع را تایید کرده‌اند و گفته‌اند که دلیل جدایی او از متا انتقاد از پروژه‌های واقعیت افزوده این شرکت بوده است. 

حالا خود کارمک در حساب توییتری خود این موضوع را تایید کرده و گفته است که بعد از یک دهه فعالیت در واحد VR فیس بوک این شرکت را ترک‌ می‌کند‌. کارمک سرپرست پروژه  Quest 2 بود که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌داد. با این‌حال او معتقد بود که این هدست می‌توانست با تجهیزات پیشرفته‌تری ارائه شود اما به خاطر برخی تصممیات مدیران متا این اتفاق نیفتاد. 

در اسنادی که فاش شده است کارمک از بهره‌وری شرکت متا انتقاد کرده است و گفته است که این شرکت منابع و نیروی انسانی خود را هدر می‌دهد و هیچ خروجی مشخصی نیز ندارد. همانطور که می‌دانید متا سال ذشته با تغییر نام خود از فیس بوک به متا اعلام کرد که تمرکز خود را روی پروژه متاورس خواهد گذاشت. اما حالا مشخص شده است که این پرژه نتوانسته به اهداف خود برسد و حتی باعث وارد شدن ضرر و زیان زیای به متا شده است. 

متا حتی مجبور شده بسیاری از کارکنان خود را برای جبران این هزینه‌ها اخراج کند و همین موضوع باعث انتقادات زیادی از زاکربرگ مدیرعامل این شرکت شده است. ظاهرا زاکربرگ امیدوار است که پروژه متاورس در سال‌های آینده درآمدزا خواهد بود، اما شواهد نشان می‌دهند که کاربران علاقه‌ای به این فناوری ندارند و بعید است که متا بتواند محصولات خود را در این زمینه بفروشد. 

کارمک گفته است که ضرر ۱۰ میلیارد دلاری متا در حوزه واقعیت افزده و‌ مجازی باعث شده تا او امیدی به آینده این فناوری در شرکت متا نداشته باشد و به همین خاطر تصمیم گرفته این شرکت را ترک‌ کند. 

کارمک  در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان اولین مدیر ارشد فناوری Oculus انتخاب شد و  در سال ۲۰۱۴ بعد از خرید این شرکت توسط فیس بوک به قیمت ۲ میلیارد دلار وارد شرکت متا شد. او همچنین یک‌ استارتاپ به نام Keen Technologies دارد که در زمینه هوش مصنوعی فعال است.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم بعد از جدایی کارمک چه کسی جایگزین او در متا می‌شود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید