قابلیت موتور فوتون MIUI 14 برای همه گوشی های شیائومی عرضه می شود - تکفارس 
قابلیت موتور فوتون MIUI 14 برای همه گوشی های شیائومی عرضه می شود - تکفارس 

قابلیت موتور فوتون MIUI 14 برای همه گوشی های شیائومی عرضه می شود

افشین نوری
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 07:50
MIUI 14

شیائومی به‌تازگی رابط کاربری MIUI 14 را بر پایه اندروید ۱۳ عرضه کرد و به نظر می‌رسد ما با یک نرم‌افزار کاملا متفاوت روبه‌رو هستیم که قابلیت‌های جدیدی از جمله موتور فوتون را در اختیار کاربران قرار داده است. 

موتور فوتون قابلیتی است که باعث اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌شود. شیائومی قرار است این قابلیت را برای همه گوشی‌های واجد شرایط خود ارائه کند و در نتیجه همه کاربران قادر به استفاده از آن خواهند بود.

شیائومی گفته است که در قابلیت موتور فوتون نیاز به هماهنگی عمیقی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار است و همچنین باید تنظیمات سیستمی زیادی انجام بگیرد که همه این‌ها باعث شده تا این شرکت قابلیت مذکور را به‌تدریج برای گوشی‌ها عرضه کند و بنابراین لازم است که کاربران کمی صبور باشند. 

این قابلیت ظاهرا بر پایه کرنل اندروید عمل می‌کند و برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن قابل دسترس است. لذا آن‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را روی این پلتفرم اجرا کنند تا سرعت لودینگ آن‌ها را افزایش دهند. 

شیائومی گفته است که موتور فوتون باعث می‌شود اپلیکیشن‌های شخص ثالث ۸۸ درصد روان‌تر اجرا شوند و همچنین باعث کاهش ۱۶ درصدی مصرف انرژی توسط اپلیکیشن‌ها بشود. 

البته رابط کاربری MIUI 14 قابلیت‌های دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به امکان شخصی‌سازی آیکون‌ها و ویجت‌ها با سایزها و اشکال مختلف اشاره کرد. همچنین امکان فشرده‌سازی خودکار اپلیکیشن‌های کمتر استفاده شده در آن وجود دارد. به گفته شیائومی این رابط کاربری سرعت ارتباط با ایرفون را ۵۰ درصد، سرعت اتصال به تلویزیون را ۱۳ درصد و سرعت انتقال تصویر در زمان استریم را ۷۷ درصد افزایش داده است. 

نسخه جهانی این رابط کاربری قرار است به‌زودی برای همه کاربران عرضه شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید