سامسونگ اولین لپ تاپ  تاشدنی OLED خود را سال آینده معرفی می کند - تکفارس 
سامسونگ اولین لپ تاپ  تاشدنی OLED خود را سال آینده معرفی می کند - تکفارس 

سامسونگ اولین لپ تاپ  تاشدنی OLED خود را سال آینده معرفی می کند

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 20:38
سامسونگ اولین لپ تاپ  تاشدنی OLED خود را سال آینده معرفی می کند - تکفارس 

سامسونگ ظاهرا در حال توسعه اولین لپ تاپ  تاشدنی OLED خود است و احتمالا سال آینده آن را معرفی خواهد کرد. 

طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است، این لپ تاپ مجهز به یک نمایشگر تاشدنی ۱۷.۳ اینچی خواهد بود و گویا سامسونگ قرار بود در سال ۲۰۲۲ آن را معرفی کند اما بنا به دلایلی آن را به تعویق انداخته است که این دلایل مشخص نیست. 

ظاهرا شرکت اچ پی نیز در فکر ارائه یک لپ تاپ تاشدنی ۱۷ اینچی است که نمایشگر آن را ال جی خواهد ساخت. این لپ تاپ هم احتمالا سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. از آنجائیکه هزینه ساخت نمایشگرهای تاشدنی بالاست انتظار می‌رود که قیمت این نوع لپ تاپ‌ها بسیار بالا باشد. اخیر شرکت ایسوس لپ تاپ ذن بوک ۱۷ فولد را به قیمت ۳۵۰۰ دلار عرضه کرد که ننایشگر تاشدنی آن توسط شرکت BOE ساخته شده بود. قیمت بالای این نمایشگرها باعث شده تا ایسوس فقط ۱۰ هزار عدد از آن‌ها را سفارش دهد‌.‌

البته در مورد سامسونگ شرایط ممکن است فرق کند چراکه این شرکت خودش نمایشگر لپ تاپ‌اش را خواهد ساخت و این موضوع می‌تواند باعث کاهش هزینه ساخت آن شود. سامسونگ در حال حاضر بزرگترین سازنده نمایشگرهای OLED است و پیش‌بینی می‌شود این شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود ۸.۵ میلیون عدد از این نمایشگرها را برای استفاده در لپ تاپ‌ها عرضه کند. 

لپ تاپ ۱۷.۳ اینچی OLED هرچند در حالت باز ۱۷.۳ اینچی خواهد بود اما در حالت بسته تبدیل به یک دستگاه ۱۳.۳ اینچی خواهد شد. این در حالیست که لپ تاپ ۱۷ اینچی تاشو اچ پی در حالت بسته تبدیل به یک دستگاه ۱۱ اینچی و لپ تاپ ۱۷ اینچی ذن بوک فولد ایسوس تبدیل به یک دستگاه ۱۲.۶ اینچی می‌شوند. بنابراین لپ تاپ تاشو سامسونگ بزرگترین لپ تاپ تاشدنی دنیا چه در حالت باز و چه در حالت بسته خواهد بود. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ چه زمانی این دستگاه را معرفی می‌کند.

منبع: Notebookchek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید