گروه هکری Cuba بدافزار خطرناکی را منتشر کرد - تکفارس 
گروه هکری Cuba بدافزار خطرناکی را منتشر کرد - تکفارس 

گروه هکری Cuba بدافزار خطرناکی را منتشر کرد

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 17:53
گروه هکری Cuba بدافزار خطرناکی را منتشر کرد - تکفارس 

این‌روزها دامنه حملات هکری گسترش یافته است و ما شاهد حمله سایبری به شرکت‌های بزرگی مثل انویدیا و مایکروسافت هستیم. اما گزارش جدیدی نشان می‌دهد که یک حمله سایبری توسط یک گروه، راه را برای حملات هکری بعدی توسط گروه‌های دیگر را راحت‌تر و آسان‌تر می‌کند. 

طبق این گزارش، یک گروه هکری به نام Cuba توانسته با استفاده از حملات قبلی گروه Lapsus$ به شرکت انویدیا که اوایل امسال انجام شد مجددا در این شرکت و چند شرکت دیگر نفوذ کند و و با استفاده از یک بدافزار خطرناک به اطلاعات مهمی دست یابد. ‌

گروه Lapsus$ چند ماه پیش با حمله به انویدیا اطلاعات زیادی از این شرکت را منتشر کردند که شامل کد منبع چندین پروژه و محصول آینده انویدیا می‌شد. پلیس انگلیس دو نوجوان را در همین رابطه دستگیر کرد. مایکروسافت نیز توسط همین گروه مورد حمله هکری قرار گرفت و حالا به‌تازگی مشخص شده است که گروه هکری دیگری به نام Cuba با استفاده از همین حفره‌های امنیتی توانسته دستکاری‌هایی در چندین سرور این شرکت انجام دهد و بدافزاری را روی آن‌ها نصب کند. 

البته ویندوز بلافاصله متوجه این موضوع شد و با ارائه یک آپدیت امنیتی جدید توانست جلوی هکرها را بگیرد. مایکروسافت به کاربران توصیه کرده است که حتما ویندوز خود را به‌روزرسانی کنند.  پلیس اف بی آی نیز نسبت به برخی حملات هکری که ردپایی از حملات قبلی دارند هشدار داده است. برای مثال، گروه Cuba تاکنون چندین بدافزا و باج‌افزار را  با موفقیت در جاهای مختلف منتشر کرده است. حالا پلیس اف بی آی به دنبال سرنخ‌هایی از این گروه مرموز است. 

در هر حال، به نظر می‌رسد هیچ ‌شرکتی  از حملات هکری در امان نیست و اگر این اتفاق برای شرکتی بیفتد احتمال حملات هکری بعدی توسط گروه‌های دیگر بسیار زیاد است. بنابراین شرکت‌ها باید به‌محض شناسایی یک حمله هکری همه تمرکز خود را روی برطرف کردن حفره‌های امنیتی شرکت خود بگذارند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید