کارت گرافیکی GeForce RTX 4080 انویدیا پرفروش ترین کارت فروشگاه Newegg شد - تکفارس 
کارت گرافیکی GeForce RTX 4080 انویدیا پرفروش ترین کارت فروشگاه Newegg شد - تکفارس 

کارت گرافیکی GeForce RTX 4080 انویدیا پرفروش ترین کارت فروشگاه Newegg شد

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 15:17
انویدیا

به نظر می‌رسد کارت‌های گرافیکی سری RTX 40 انویدیا فروش خوبی داشته‌اند و محبوبیت آن‌ها در نزد مشتریان افزایش یافته است. آمار فروشگاه Newegg نشان می‌دهد که کارت گرافیکی GeForce RTX 4080 پرفروش‌ترین کارت گرافیکی بوده است و کارت RTX 4090 در رده سوم جای گرفته است. 

اخیرا گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه میزان فروش GeForce RTX 4080 در بازار کاهش یافته است اما حالا می‌بینیم که این کارت توانسته قابلیت‌های خودش را نشان دهد و نظر مشتریان را به خود جلب کند‌. به‌گفته Newegg نسخه سفارشی این کارت با نام Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC به قیمت ۱۲۷۰ دلار در صدر پرفروش‌ها قرار گرفته است و نکته جالب اینکه کارت‌های گرافیکی قدیمی انویدیا مثل GeForce RTX 3060 و RTX 3060 Ti نیز جزو پنج تای اول هستند که دلیل اصلی آن قیمت پایین آن‌هاست. 

نکته دیگر اینکه کارت‌های ارزان‌قیمت Radeon RX 6700 XT و Radeon RX 6600 ای ام دی با قیمت حدود ۵۰۰ دلار پایین‌تر از کارت گران‌قیمت RTX 4090 انویدیا با قیمت ۱۶۰۰ دلار قرار گرفته‌اند. البته لازم به ذکر است که لیست پرفروش‌های Newegg با لیست سایر فروشگاه‌ها مثل آمازون فرق دارد.

کارت گرافیکی GeForce RTX 4080 انویدیا پرفروش ترین کارت فروشگاه Newegg شد - تکفارس 

در لیست فروشگاه آمازون، کارت گرافیکی GeForce RTX 3060 پرفروش ترین کارت شده است و کارت‌های RTX 4080 و ۴۰۹۰ انویدیا در رده‌های پایین‌تری قرار دارند. یا مثلا کارت RTX 4080 در رده ۱۵ جای گرفته است. دلیل تفاوت دو لیست آمازون و Newegg در این است که آمازون یک فروشگاه جهانی است اما Newegg یک فروشگاه اختصاصی است که فقط قطعات و سخت‌افزارهای کامپیوتری می‌فروشد. بنابراین لیست Newegg می‌تواند معتبرتر از لیست آمازون باشد.

و نکته آخر اینکه، کارت‌های گرافیکی جدید Radeon RX 7900 XT and XTX ای ام دی با قیمت خدود ۹۰۰ دلار هر چند در انتهایی لیست Newegg قرار گرفته‌اند اما انتظار می‌رود در ماه‌های آینده شاهد افزایش فروش آن‌ها باشیم.

به هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم رقابت شرکت‌های مختلف در بخش کارت کرافیکی چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.