مایکروسافت استخراج رمز ارز از طریق سرویس‌های ابری خود را ممنوع کرد - تکفارس 
مایکروسافت استخراج رمز ارز از طریق سرویس‌های ابری خود را ممنوع کرد - تکفارس 

مایکروسافت استخراج رمز ارز از طریق سرویس‌های ابری خود را ممنوع کرد

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 12:44
بیت کوین

این‌‌روزها اکثر ماینرها به سمت استخراج رمز ارز از طریق سرویس‌های ابری روی آورده‌اند اما شرکت مایکروسافت گفته است که جلوی این کار را خواهد گرفته و نخواهد گذاشت چنین اتفاقی در مورد سرویس‌های ابری‌اش بیفتد. 

ظاهرا مایکروسافت با به‌روزرسانی قوانین و دستورالعمل‌های سرویس‌های ابری خود که شامل پلتفرم‌های آژور تا Dynamic 365 می‌شود هرگونه استخراج رمزر از طریق این سرویس‌ها بدون مجوز ماکروسافت را ممنوع کرده است‌. این دستورالعمل از اول ماه دسامبر لازم الاجبار است و تخطی از آن تبعاتی خواهد داشت. 

هدف مایکروسافت از تغییر سیاست‌های ماینینگ خود این است که جلوی استفاده غیرمجاز و  بیش از حد از فضای ابری سرویس‌های خود را بگیرد تا همه چیز طبق پروسه‌های قانونی و از طریق دریافت مجوز طی شود. این تغییرات شامل همه سرویس‌های ابری آنلاین مایکروسافت خواهد شد. 

ضمن اینکه استخراج غیرمجاز رمز ارزها از طریق فضای ابری باعث اختلال در خدمت‌رسانی به سایر کاربران می‌شود و این موضوع می‌تواند منجر به نارضایتی سایر مشتریان مایکروسافت بشود. لازم به ذکر است که گوگل نیز به‌تازگی چنین محدودیت‌هایی روی سرویس ابری خود گذاشته است و همچنین شرکتی مثل Digital Ocean فطط از طریق مجوز اجازه استخراج رمز ارز را می‌دهند.  این در حالیست که شرکت‌های Oracle و OVH اصلا اجازه چنین کاری را به کاربران نمی‌دهند‌. اما سرویس ابری Amazon Web Services با دریافت هزینه‌ مشخصی اجازه این کار را می‌دهد‌. 

البته این‌روزها بازار رمزارزها در رکود به سر می‌برد و خیلی از شرکت‌ها با ورشکستگی مواجه شده‌اند. بسیاری از ماینرها نیز قادر به بازپرداخت وام‌های خود نیستند و تجهیزاتشان روی دستشان باقی مانده است. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید