ساعت هوشمند, آنگونه که میخواهید - تکفارس 
ساعت هوشمند, آنگونه که میخواهید - تکفارس 

ساعت هوشمند, آنگونه که میخواهید

محمد قویدست
۲۱ مهر ۱۳۹۳ - 13:41
ساعت هوشمند, آنگونه که میخواهید - تکفارس 

گجت های پوشیدنی, مخصوصا ساعت ها این روز ها از همیشه قوی تر در صحنه حضور دارند. از کمپانی های بسیار بزرگ تا نام های کوچک تجاری که برای کمتر کسی شناخته شده است همه در پی تولید ساعت های هوشمند زیبا تر و با امکانات تر از بقیه هستند. اما در این میان کمپانی کوچکی دست به ساخت ساعت هوشمندی نا متعارف زده است تا شاید به زمره ی تولید کنندگان خاص ابزار های دیجیتال بپیوندد. در ادامه با ما همراه باشید با ساعت هوشمند TinyScreen .

در میان هیاهوی بسیار زیاد برند های تجاری بزرگ بر سر برتر نشان دادن محصول خود, Tiny Circuits از پروژه ی کوچکی در باب ساعت های هوشمند به نام TinyScreen پرده برداری کرد. این پروژه بر مبنای یک کیت ساده از Arduino و یک صفحه نمایش رنگی پایه ریزی شده و به طوری سر و صدا به پا کرده است که میتواند یکی از رویا های همیشگی گیک ها هکر های بزرگ دنیای مجازی را به حقیقت پیوند دهد. رویای وسیله ای بسیار کوچک با قابلیت شخصی سازی بسیار زیاد و همچنین اجرای برخی برنامه های گوناگون و بازی های و کد گشایی از آنها در همه جا میتواند با استفاده از این ساعت نه چندان متعارف به حقیقت بپیوندد.حتی اگر اهل برنامه نویسی و دستکاری زیاد گجت ها نیستید هنوز هم TinyScreen می تواند برای شما جذاب باشد. این ابزار به صورت پیش فرض شامل یک ساعت هوشمند است که می تواند به پخش کننده ی ویدئو و اپلیکیشن های بازی نیز مجهز گردد.

کیت اولیه TinyScreen با قیمت ۵۵ دلار شامل پردازنده ی TinyDuino که قلب تپینده ی این ساعت را تشکیل میدهد، پکیج باتری و یک USB TinyShield است. نسخه ای که می تواند ویدئو پخش نماید به همراه پردازنده ی ویدئویی ۱۰ دلار گرانتر یعنی ۶۵ دلار است و می تواند به یک کارت خوان حافظه ی میکرو SD نیز مجهز گردد. و در نهایت  پکیج دیگری از TinyScreen که پیشرفته ترین آن محسوب میشود نیز با قابلیت اجرای اپلیکیشن های بازی ارائه شده است که ۷۵ دلار ارزش دارد و البته با تهیه کنترلر ویژه ی این ساعت هوشمند قیمت نسخه ی مذکور به ۸۵ دلار خواهد رسید. در مجوع مشاهده میکنید که گرانترین پکیج این ساعت نیز از ارزان ترین ساعت های موود در این دسته ارزان تر است که البته آنچه خواندید شامل همه ی پکیج های معرفی شده برای TinyScreen نیست. کیت ۸۵ دلاری ای نیز وجود دارد که با تهیه ی آن ساعت هوشمند خود را می توانید به ماژول بلوتوث مجهز کنید و در نهایت حرفه ای ترین پکیج که شامل سنسورهای متنوع از جمله قطب نما, سنسور روشنایی سنج, وای فای و … را در اختیار کابر میگذارد نیز عرضه خواهد شد که ۲۰۰ دلار قیمت دارد.

از ساعت TinyScreen میتوایند در استفاده های بسیار شخصی سازی شده ای بهره ببرید. از جمله مچ بند که ملموس ترین آنهاست تا کیلومتر شمار دوچرخه و حتی کردنبند هوشمند. شاید در نظر شما این ساعت به هیچ وجه جذاب نباشد. شاید هیچگاه حتی دوست نداشته باشید آنرا در دست خود حمل کنید اما به هر حال قشر خاصی از افراد علاقه ی بسیاری به این دسته از گجت ها دارند. همچنین جذب سرمایه ی بسیار خوب برای شروع تولید این ساعت نیز مصداق خوبی است از علاقه و حضور با شدت قشر خاص پسند جامعه. این پروژه برای شروع نیاز به ۱۵.۰۰۰ دلار سرمایه داشته است و تا کنون توانسته است رقمی در حدود ۸۳.۰۰۰ دلار را جمع نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.