با جستجو در گوگل پزشک, راه درمان و دارو های مورد نیاز بیابید - تکفارس 
با جستجو در گوگل پزشک, راه درمان و دارو های مورد نیاز بیابید - تکفارس 

با جستجو در گوگل پزشک, راه درمان و دارو های مورد نیاز بیابید

محمد قویدست
۲۱ مهر ۱۳۹۳ - 12:47
با جستجو در گوگل پزشک, راه درمان و دارو های مورد نیاز بیابید - تکفارس 

شاید کمتر کسی از ما برای معالجه و یا پس از احساس درد در ناحیه ی خاصی از بدنمان پیش گوگل رفته باشیم. پزشک داخلی معمولا اولین انتخاب تمامی افراد در این موارد است اما گویا گوگل قصد دارد پا در کفش صنعت پزشکی نیز بکند. پس از تحقیقاتی گوگل متوجه شده است که درصد نسبتا قابل توجهی از مردم در باره ی بیماری خودشان از موتور جستجوی گوگل کمک میخواهند. هم اکنون قرار است شما با ابزاری پیش رفته تر از جستجوی اینترنتی با بیماریتان برخورد کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

برای بسیاری از افراد وقت گرفتن از دکتر تنها برای یک چک آپ ساده و یا یک معاینه ی کوچک همراه با پرداخت هزینه های گوناگون بیمه ای کار منطقی و درستی نباشد. بسیار پیش آمده که برای کسب اطلاعات بیشتر از گوگل و سایت های خدمات درمانی استفاده کنیم. گوگل هم این را میداند و بر همین اساس نظریه ی پزشک آنلاین را به مرحله ی عملی درآورده است. مطالب گوناگون بسیاری درباره ی انواع بیماری ها در سایت های گوناگون منتشر میشود که اغلب بدون نظارت حرفه ای بر روی محتوا و یا پیش بینی پیش آمد های ناگوار پس از آن منتشر میشود. از این رو بسیاری از پزشکان در سراسر دنیا معتقدند شیوه ی یاد شده راه حل درستی محسوب نمی شود و در بسیاری از مواقع سبب ایجاد نگرانی و استرس های بیجا و یا روی آوردن به درمان های غلط می گردد که هر کدام به نوبه ی خود عوارض خطرناک بسیاری را در بر دارند.

در همین راستا گوگل تصمیم گرفته است برای جلوگیری از سود جویی منتشر کنندگان اطلاعات غلط و پیش گیری از عوارض خطرناک آن برای کاربرانش راه حلی بیاندیشد و امکان یک مشاوره ی پزشکی اولیه را برای آنها به صورت آنلاین فراهم نماید. بر مبنای گزارش یکی از کاربران وب سایت Reddit به تازگی و وقتی علائم یک بیماری را در این وب سایت جستجو نمایید، به جای نمایش داده شدن فهرستی از صفحات اینترنتی لینکی با عبارت “Talk with a doctor now” یا “همکنون با یک پزشک صحبت نمایید” به نمایش در می آید.

google-health

همانگونه که در تصویر بالا ملاحظه میفرمایید لینک مشاوره ی اولیه به صورت آنلاین با دکتر در ابتدای نتایج و در اصل به عنوان اولین پاسخ به کاربران نمایش داده می شود تا هم به وضوح و آسانی دیده شود و هم با این کار به فرد جستجو کننده یادآوری کند بهترین راه حل برای مشخص شدن اختلال های سلامتی مشاوره گرفتن از پزشک متخصص است. همچنین در منار لینک مربوطه لینک فلشی با توضیحات برای شما ارائه شده که در آن این پیغام نوشته شده است: “بنا بر جستجوی شما, ما فکر میکنیم شما در حال تلاش برای فهمیدن یک مشکل پزشکی هستید. شما در اینحا میوانید کمک یاران سلامتی را به صورت آنلاین با ویدئو چت در اختیار داشته باشید” . با این پیام گوگل هوشمندی خود را نیز بیشتر به رخ رقیبان میکشد.

با انتخاب و کلیک بر روی این لینک شما میتوانید در باره ی مشکل پزشکی خودتان اطلاعات صحصح و مشاوره ی اولیه ای با پزشم متخصص داشته باشید و در صورت نیاز به صورت حضوری به پزشک معالج رجوع کنید.

اینطور که به نظر میرسد قابلیت جدید یاد شده مورد بحث بخشی از سرویس و افزونه ی Helpouts گوگل میباشد که سال گذشته معرفی گردید. پیش از انتشار وجود این قابلیت، کمپانی گوگل اعلام کرده بود این سرویس رایگان نخواهد بود و کاربران در ازای خدمات دریافتی شارژ خواهند شد، اما بر اساس اخبار منتشر شده مشاوره ی اولیه با پزشک به صورت کاملا رایگان و بدون دریافت شارژ ارائه میشود و همچنین سرویس یاد شده فعلاً به صورت آزمایشی در حال اجرا است و به صورت کاملا تصادفی به کاربرانی که جستجو های مرتبط با مشکلات سلامتی داشته باشند نمایش داده خواهد شد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.