معرفی ۷ مدل پلاتر پر فروش در ایران - تکفارس 
معرفی ۷ مدل پلاتر پر فروش در ایران - تکفارس 

معرفی ۷ مدل پلاتر پر فروش در ایران

کسری نراقی
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 02:12
معرفی ۷ مدل پلاتر پر فروش در ایران - تکفارس 

پلاتر یک دستگاه سخت‌افزاری کامپیوتری است که بسیار شبیه به چاپگر است و برای چاپ کارهای گرافیکی استفاده می‌شود. به جای تونر، پلاترها از یک خودکار، مداد، نشانگر یا ابزار نوشتاری دیگر برای کشیدن خطوط متعدد و پیوسته روی کاغذ استفاده می‌کنند. پلاترها هنوز هم دارای کاربردهای گسترده‌ای هستند و از همین رو بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از قیمت پلاتر هستند.

در این مقاله می‌خواهیم ۷ مدل پلاتر پر فروش را معرفی کنیم تا برندهای معروف و شناخته‌شده این محصول را بشناسید و انتخاب آگاهانه‌تری را تجربه کنید. تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

بررسی ویژگی و مشخصات ۷ پلاتر پر فروش در ایران

پلاترها می‌توانند روی صفحات کاغذ بسیار بزرگ کار کنند و وضوح بالایی داشته باشند. این دستگاه‌ها قادر هستند روی طیف گسترده‌ای از مواد مسطح از جمله تخته سه لا، آلومینیوم، ورق فولادی، مقوا و پلاستیک فرآیند چاپ را انجام دهند. پلاترها اجازه می‌دهند که یک الگو هزاران بار بدون هیچ گونه تخریب تصویر ترسیم شود.

با اینکه برندهای مختلفی از پلاترها را می‌توان در بازار دید، اما با این حال برخی از این دستگاه‌ها کیفیت بالاتری دارند و به‌عنوان پلاتر پر فروش شناخته می‌شوند که ما در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

۱.پلاتر بی‌سیم HP DesignJet T630 (سری T600)

پلاترهای hp در دسته پلاتر پر فروش قرار دارند و از کیفیت بالایی هم برخوردار هستند. این دستگاه پلاتر برای پوسترها، رندرهایی که به متن دقیق، با کیفیت خط بالا نیاز دارند، نقشه‌ها، طرح‌های اولیه، ارائه‌ها، صفحه اصلی، خطوط فنی دفتر و پوسترها بیشتر استفاده می‌شود. مهمترین خصوصیات آن عبارت‌اند از:

  • حداکثر سرعت چاپ (رنگی) ۲ برگ در دقیقه
  • حداکثر سرعت چاپ تک رنگ ۲ برگ در دقیقه
  • ایده‌آل برای نقاشی‌های خطی فنی، رندرهایی که به متن، پوستر و نقشه‌ها و با کیفیت دقیق و واضح نیاز دارند.
  • این چاپگر در میان معماران، مهندسان و متخصصان ساخت و ساز محبوب است.
  • قابلیت اتصال: گیگابیت اترنت (۱۰۰۰Base-T)، پرسرعتUSB 2.0 ، Wi-Fi802.11.
  • سرعت چاپ و رم: حداکثر ۳۰ ثانیه در هر صفحه
  • ساده و مقرون‌به‌صرفه

۲. چاپگر پلاتر ۳۶ اینچی HP DesignJet T650

این دستگاه پروژه‌های در اندازه‌های مختلف را به طور خودکار و بدون نیاز به تغییر دستی منبع رسانه چاپ می‌کند. از ویژگی‌های بارز این دستگاه می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف جوهر تا ۹۵ درصد اشاره کرد. این پلاتر نیز در دسته پلاتر پر فروش قرار دارد و دارای ویژگی‌های زیر است:

  • حداکثر سرعت چاپ (رنگی) ۲.۴ برگ در دقیقه
  • حداکثر سرعت چاپ تک رنگ ۲.۴ برگ در دقیقه
  • ایده آل برای طراحی خطوط فنی، رندرهایی که به متن، پوستر و نقشه‌های دقیق، با کیفیت و واضح نیاز دارند.
  • مدیریت رسانه: تغذیه ورق، تغذیه رول، سوئیچ خودکار ورق/رول، سطل رسانه، برش افقی خودکار.
  • قابلیت اتصال: گیگابیت اترنت (۱۰۰۰Base-T)، پرسرعت USB2.0 ، Wi-Fi802.11

۳. پلاتر   DesignJet T 795 

این دستگاه پلاتر در اندازه کوچک برای استفاده در شرکت‌ها و برای نقشه های CAD یا  JIC گزینه خوبی است. با استفاده از این دستگاه می‌توانید تا ۹۵ درصد از جوهر کمتری برای تعمیر و نگهداری معمول در مقایسه با رقبا استفاده کنید.

۴. دستگاه پلاتر موتو

دستگاه پلاگر موتو در دسته پلاتر پر فروش قرار دارد و اغلب برای کانون‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. کیفیت چاپ این دستگاه در نوع اول تا ۱۴۴۰dpi و در نوع دوم تا ۲۸۸۰dpi هم می‌رسد. این دستگاه به دلائلی نتوانست در ایران، طرفداران زیادی داشته باشد. از جمله این دلائل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نبود سرویسکار متخصص
  • ·         خدمات پشتیبانی ضعیف
  • ·         گران بودن مواد مصرفی با توجه به شرایط اقتصادی
معرفی ۷ مدل پلاتر پر فروش در ایران - تکفارس 

۵. دستگاه پلاتر اوسه (OCE)

این دستگاه جزء پلاترهای پرطرفدار برای افرادی است که در زمینه چاپ نقشه و کارهای خطی فعالیت دارند. پلاتر اوسه مجهز به چاپ لیزری است و فرآیند چاپ را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد.  اگر شما هم به پلاتری برای چاپ نقشه و کارهای سیاه و سفید نیاز دارید، این دستگاه می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

۶. دستگاه پلاتر اپسون(Epson)

پلاترهای epson جزو دستگاه‌هایی است که اغلب از آن‌ها برای کارهای گرافیکی استفاده می‌شود. قیمت این دستگاه بالاست و برای مصارف عادی شرکت و ادارات نمی‌تواند گزینه خوبی باشد. قابلیت چاپ جوهر سابلیمشن یکی از ویژگی‌های برتر این دستگاه است و برای کسانی که در زمینه چاپ و طراحی لباس فعالیت دارند، این ویژگی بسیار کمک‌کننده است.

معرفی ۷ مدل پلاتر پر فروش در ایران - تکفارس 

دستگاه پلاتر کنون  (Canon)

پلاتر کنون در دسته پلاتر پر فروش قرار دارد و بسیار محبوب است. این دستگاه به دلیل قدرتمند بودن هد، کثرت تعداد رنگ و همچنین بالابودن رزولوشن چاپ، طرفداران زیادی در بازار دارد. پلاترهای کنون برای چاپ عکس مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای یک یا دو هد هستند. این ویژگی یعنی اینکه تمامی رنگ‌های دستگاه توسط یک هد چاپ می‌شود و اگر هد دستگاه در یک رنگ دچار مشکل شود، باید آن را تعویض کنید.

خریدن پلاتر کنون برای افرادی که در بازار رقابتی چاپ فعالیت دارند، به دلیل بالا بودن هزینه خیلی به‌صرفه نیست و برای آتلیه‎های عکاسی و کسب‌وکار‌های مربوط به چاپ عکس می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

در این مطلب به بررسی ۷ مدل پلاتر پر فروش پرداختیم. با توجه به تمامی مطالب گفته شده، می‌توان به این نتیجه رسید که با اینکه تمامی این پلاترها پرفروش و باکیفیت هستند، اما با این حال، برخی از آنان برای کسب‌وکار شما گزینه مناسبی نیستند.

اگر در حیطه دفاتر فنى، کانون‌هاى تبلیغاتى، شرکت‌هاى عمرانى، معمارى و نقشه‌بردارى فعالیت دارید، می‌توانید یکی از پلاترهای برند  HPرا بخرید. اگر آتلیه عکاسی دارید، برندهای مانند Canon و Epson می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشد. اگر هم در زمینه چاپ و طراحى لباس فعالیت داری، پلاتر‌هاى اپسون بهترین گزینه هستند.

نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا قبلا تجربه استفاده از پلاترها را داشته‌اید؟ به‌نظر شما کدام پلاتر پرفروش تر است و کارائی بهتری دارد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید