مایکروسافت به پشتیبانی خود از مرورگر اج در ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ پایان می دهد - تکفارس 
مایکروسافت به پشتیبانی خود از مرورگر اج در ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ پایان می دهد - تکفارس 

مایکروسافت به پشتیبانی خود از مرورگر اج در ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ پایان می دهد

مهدی حلوائی
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 10:17
مایکروسافت

مایکروسافت امروز تایید کرد که پشتیبانی خود از مرورگر اج را در ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ متوقف خواهد کرد. از این رو WebView2 Runtime و اج ۱۰۹ آخرین نسخه‌هایی خواهند بود که از سیستم‌عامل‌های یادشده پشتیبانی می‌کنند. همچنین نسخه‌ی ۱.۰.۱۵۱۹.۰ به بعد WebView2 نیز تنها با ویندوز ۱۰ و ۱۱ سازگاری خواهند داشت.

قرار است که نسخه‌ی ۱۰۹ مرورگر اج و همچنین WebView2 Runtime در هفته‌ی دوم ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۳ عرضه شوند. کاربرانی که قصد استفاده از ویندوز ۱۰ و ۱۱ را ندارند کماکان می‌توانند از ویندوزهای قدیمی‌ استفاده کنند اما این سیستم‌عامل‌ها ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت نخواهند کرد. این عدم پشتیبانی شامل حال ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2، ویندوز سرور ۲۰۱۲ و ویندوز سرور ۲۰۱۲ R2 نیز خواهد شد.

مایکروسافت Authenticator

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که نسخه‌ی بعدی اپلیکیشن تایید هویت Authenticator را برای ساعت هوشمند اپل واچ عرضه نخواهد کرد. این اپلیکیشن، که امکان ورود به حساب‌‌های مختلف بدون نیاز به رمزعبور را فراهم می‌کند، کماکان برای سایر دستگاه‌ها عرضه خواهد شد اما از این پس کاربران اپل واچ توانایی نصب و استفاده از آن را نخواهند داشت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.