با ۳ قابلیت جذاب رابط کاربری MIUI 14 آشنا شوید - تکفارس 
با ۳ قابلیت جذاب رابط کاربری MIUI 14 آشنا شوید - تکفارس 

با ۳ قابلیت جذاب رابط کاربری MIUI 14 آشنا شوید

افشین نوری
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - 22:09
MIUI 14

رابط کاربری MIUI 14 قرار است بر پایه اندروید ۱۳ و به‌همراه سری شیائومی ۱۳ عرضه شود و به نظر می‌رسد ما با یک نرم‌افزار بسیار بهتر نسبت به MIUI 13 روبه‌رو خواهیم بود. این رابط کاربری سه ویژگی بسیار مهم و جذاب خواهد داشت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. 

سه قابلیت اساسی MIUI 14

موتور Photon Engine

این موتور توسط شیائومی برای اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث معرفی شدن است‌.این قابلیت باعث بهینه‌سازی کرنل لینوکس خواهد شد و یک تجربه بسیار روان برای اپلیکیشن‌های مختلف به ارمغان خواهد آورد‌ طبق پوستری که به‌تازگی منتشر شده است این موتور باعث خواهد شد تا اپلیکیشن‌ها ۸۸ درصد سریع‌تر و‌ روان‌تر اجرا شوند. این قابلیت همچنین باعث کاهش ۱۶ درصدی مصرف انرژی دستگاه توسط اپلیکیشن‌ها خواهد شد‌.‌ بنابراین اگر شما جزو کسانی هستید که اپلیکیشن‌های زیادی روی گوشی خود اجرا می‌کنید می‌توانید از این قابلیت مهم‌ MIUI 14 بهره ببرید. 

سیستم فوق‌خالص

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب MIUI 14، سیستم فوق‌خالص یا Ultra-pure system آن خواهد بود که باعث خواهد شد تا این رابط کاربری کمترین تعداد اپلیکیشن پیش‌نصب را روی خودش داشته باشد و در نتیجه حافظه بسیار کمی را اشغال کند. کاربران حتی خواهند توانست همه اپلیکیشن‌های داخلی آن را به‌جز ۸ اپلیکیشن اصلی پاک کنند‌. این موضوع باعث خواهد شد تا ما با یک نرم‌افزار بسیار سبک و کم‌حجم ‌روبه‌رو باشیم. 

در سال‌های گذشته، شیائومی رابط کاربری MIUI را با کلی اپلیکیشن و برنامه ارائه می‌کرد که باعث کندی آن می‌شد‌. حالا به نظر می‌رسد که این روند ادامه نخواهد یافت و MIUI 14 حدود ۲۳ درصد حجم کمتری نسبت به نسخه قبلی خود خواهد داشت. 

همانطور که می‌دانید، هر چه حافظه سیستم کمتر اشغال شود، شما قادر به انجام کارهای بیشتری روی گوشی خود خواهید بود و در نتیجه کنترل کاملی روی حافظه گوشی خود خواهید داشت.‌ 

آیکون‌های قابل‌تغییر‌

قابلیت مهم بعدی MIUI 14، پشتیبانی از آیکون‌های بزرگ و قابل‌تغییر خواهد بود. کاربران قادر به تغییر سایز و شکل ظاهری آیکون‌ها خواهند بود. آن‌ها همچنین امکان شخصی‌سازی ویجت‌ها و فولدرها را خواهند داشت. همچنین یکسری تزئینات ویژه با تم‌ گیاه و حیوان وجود خواهد داشت که کاربران قادر به استفاده از آن‌ها خواهند بود. در ضمن، رابط MIUI 14 فاقد هر گونه تبلیغاتی خواهد بود. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم شیائومی رابط کاربری MIUI 14 را درنهایت با چه قابلیت‌هایی معرفی می‌کند. نظر شما درباره سه قابلیت مهم این رابط کاربری چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.