مرورگر گوگل کروم به‌زودی رم و انرژی کمتری مصرف خواهد کرد - تکفارس 
مرورگر گوگل کروم به‌زودی رم و انرژی کمتری مصرف خواهد کرد - تکفارس 

مرورگر گوگل کروم به‌زودی رم و انرژی کمتری مصرف خواهد کرد

افشین نوری
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - 17:47
گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرها دنیاست و گوگل سعی کرده است کارآیی آن را با ارائه قابلیت‌های جدید بهبود ببخشد‌.

البته برخی کارشناسان معتقدند که کروم حافظه زیادی را مصرف می‌کند و باعث کندی سیستم می‌شود. این موصوع برای کسانی که مصرف باتری زیادی دارند چندان خوشایند نیست و له هنین خاطر گوگل اعلام کرده است که مصرف باتری و حافظه کروم را بهینه‌سازی خواهد کرد‌.  

گوکل می‌خواهد یکسری تنظیمات و حالت‌های جدید برای کروم ارائه کند که مصرف حافظه آن را ۴۰ درصد کاهش خواهد داد. دو حالت جدید، Memory Saver و Energy Saver نام خواهند داشت که کاربران با فعال کردن آن‌ها قادر به افزایش کارآیی کروم خواهند بود. 

در رابطه با ویژگی Memory Saver باید بگوییم ‌که این حالت، مصرف حافظه هر تب باز در گوگل کروم را کاهش خواهد داد. بنابراین در مواقعی که تب‌های زیادی در کروم باز است، کاربران با فعالسازی این قابلیت، از مصرف حافظه زیاد جلوگیری خواهند کرد. 

قابلیت Energy Saver نیز باعث کاهش مصرف باتری دستگاه هنگام استفاده از گوگل کروم خواهد شد. این قابلیت در مواقعی که میزان شارژ باتری به زیر ۲۰ درصد برسد، به‌طور خودکار فعال خواهد شد تا فعالیت‌های پس‌زمینه و افکت‌های بصری وب‌سایت‌ها محدود شود. 

انتظار می‌رود با ارائه این قابلیت‌ها شاهد بهبود قابل‌توجهی در عملکرد گوگل کروم باشیم.

منبع: Gizmohina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید