ایلان ماسک ۱.۵ میلیارد اکانت توییتر را حذف می کند - تکفارس 
ایلان ماسک ۱.۵ میلیارد اکانت توییتر را حذف می کند - تکفارس 

ایلان ماسک ۱.۵ میلیارد اکانت توییتر را حذف می کند

افشین نوری
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - 15:09
ایلان ماسک

ایلان ماسک بعد از خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار تغییرات زیادی در این شرکت ایجاد کرده است و حالا او می‌خواهد ۱.۵ میلیارد اکانت توییتر را که چندین سال فعال نبوده‌اند حذف کند.

ماسک گفته است که تمام اطلاعات این اکانت‌ها از دیتابیس توییتر پاک خواهمد و دیگر امکان دسترسی به آن‌ها وجود نخواهد داشت. ماسک با این کار می‌خواهد کیفیت شبکه اجتماعی توییتر را بهبود ببخشد و از انتشار اخبار جعلی جلوگیری کند.‌

البته اکانت‌های هم که هیچ پستی منتشر نکرده‌اند مشمول این دستور ماسک می‌شوند و در واقع ما با یک پاک‌سازی اساسی در توییتر مواجه خواهیم بود که به سالم‌سازی فضای این پلتفرم خواهد انجامید. توییتر هم‌اکنون ۳۳۰ میلیون کاربر فعال دارد و باید ببینیم که پروسه حذف اکانت‌های غیرفعال چه مدت طول خواهد کشید. به نظر می‌رسد خیلی از کاربران نیز موافق این تصمیم ماسک هستند و البته برخی نیز مخالف هستند که تعدادشان ناچیز است.

البته تویبتر اطمینان داده است که به هیچ وجه اکانت کاربران فعال را پاک نخواهد کرد و سعی خواهد کرد این کار را به دقت انجام دهد. به هر حال، حذف ۱.۵ میلیارد اکانت اتفاق بزرگی است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که توییتر چقدر در این کار موفق خواهد بود.

منبع: Gizmichina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید